انتشار نام 173 داعشی توسط اینترپل

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۹۷
انتشار نام 173 داعشی توسط اینترپل

 گاردین:

به گزارش این روزنامه، پلیس اینترپل فهرستی از اسامی 173عنصر گروه تروریستی داعش را که ممکن است اروپا را هدف حملات تروریستی خود قرار دهند، منتشر کرد. پس از شکست‌های نظامی داعش در عراق و سوریه، شبکه‌های ضد تروریستی اروپا نگران هستند که فروپاشی خلافت داعش در خاورمیانه، خطر افزایش حملات انتحاری در اروپا را به همراه داشته باشد. اف‌بی‌آی با استفاده از مدارکی که از مخفیگاه‌های داعش در عراق و سوریه به دست آورده، اعلام کرده که تعدادی از آنها هنوز زنده و به دنبال پیشبرد اهداف خود در شهرهای اروپا هستند. این در حالی است که مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم در امریکا اعلام کرده که هزاران عضو خارجی داعش که از کشورهای مختلف به این گروه تروریستی پیوسته‌اند، ممکن است به جای بازگشت به کشورهای خود در عراق و سوریه باقی بمانند. همچنین اینترپل مدارک مستندی که نشان دهد این تروریست‌ها وارد اروپا شده‌اند در دست ندارد، اما برای پیشگیری از اقدامات تروریستی به دولت‌های اروپایی هشدار داده است.

 نیویورک‌تایمز:

 این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از درگیر‌ی‌های ونزوئلا به درگیری پلیس ونزوئلا با تظاهر‌کنندگان در کاراکاس پرداخت. به گزارش این روزنامه مخالفان مادورو در جریان این تظاهرات با نیروهای ضد شورش درگیر شدند. صدها جوان معترضی که صورت خود را پوشانده بودند و به سوی پلیس سنگ پرتاب می‌کردند، با شلیک گازهای اشک‌آور نیروهای پلیس کاراکاس مواجه شدند.

ونزوئلا در حال حاضر با چالش‌های شدید اقتصادی و سیاسی به دنبال کمبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا روبه‌روست. مخالفان دولت ونزوئلا مادورو، مدیر جمهوری این کشور را عامل بحران اقتصادی می‌دانند. همچنین خبرها حاکی از آن است اپوزیسیون ونزوئلا که خواهان برگزاری اعتصاب سراسری دو روزه علیه رییس‌جمهوری این کشور شده بود، اعلام کرده که اعتصاب سراسری بعدی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از بحران سومالی منتشر کرده است. در این گزارش اعلام شده که این کشور در دام گرسنگی و جنگی جدید افتاده است. طبق گزارش ال‌پایس، عملیات جدیدی از طرف ارتش و نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی صورت گرفته که در آن تقریبا 10تروریست عضو گروه الشباب شناسایی و به هلاکت رسیده‌اند. با وجود اینکه نیروهای آمیسوم – نیروهای ارتش و نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی - تاکنون موفقیت‌های بسیاری در تامین امنیت سومالی کسب کرده‌اند، اما همچنان این گروه به اقدامات تروریستی خود ادامه می‌دهد. گروه تروریستی الشباب یک گروه تندرو سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده است. این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال 2015 شهرهای بزرگ را از دست داد و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. در حال حاضر افزایش درگیری با این گروه تروریستی بر چالش بزرگ گرسنگی در سومالی افزوده شده است.

 

ارسال نظر