بررسی قدرت عفو رییس‌جمهوری

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۴۰
بررسی قدرت عفو رییس‌جمهوری

  واشنگتن‌پست:

در صفحه اول این روزنامه گزارشی از بررسی امکان عفو دستیاران و اعضای خانواده ترامپ منتشر شده است. واشنگتن‌پست در این گزارش نوشته است که ترامپ از مشاوران خود خواسته تا اختیارات قانونی رییس‌جمهوری برای عفو افراد مرتبط با ماجرای ارتباط با روسیه از جمله دستیاران، اعضای خانواده و حتی شخص او را بررسی کنند. بعضی منابع نزدیک به رییس‌جمهوری گفته‌اند که مشاوران حقوقی رییس‌جمهوری، موضوع عفو را مورد بررسی قرار داده‌اند. در قانون اساسی امریکا، حق رییس‌جمهوری برای اعطای عفو به محکومان یا مرتکبان جرم، با محدودیت‌های آن به رسمیت شناخته شده است. طبق گفته این روزنامه، هدف مشاوران حقوقی ترامپ مشخص کردن این موضوع است که در صورت صدور فرمان عفو رییس‌جمهوری، پیگیری و تحقیقات در مورد ماجرای ارتباط با روسیه توسط رابرت مولر، مامور ویژه تحقیق هم متوقف خواهد شد یا خیر. به‌علاوه چه چالش‌های حقوقی‌ای در این زمینه ممکن است، بروز کند.

  لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود به طرح فرانسه برای حل بحران سوریه پرداخته است. به گزارش این نشریه، وزیر خارجه فرانسه گفته که نباید برکناری بشار اسد از قدرت را به عنوان پیش‌شرطی برای مذاکرات تاکید کرد. فرانسه خواستار پیوستن قدرت‌های جهان به گروه حل بحران سوریه است. این کشور از قدرت‌های بزرگ دخیل در بحران سوریه می‌خواهد به گروه تماسی ملحق شوند که قرار است در تلاش برای پایان دادن به بن‌بست در مذاکرات سیاسی، پیشنهادهایی را به طرفین درگیر ارائه کند. پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه فرصتی را در اختیار پاریس قرار داده است تا سیاست خود را در قبال سوریه مجددا مورد بررسی قرار دهد. تحولی که پس از این انتخابات صورت گرفت، این بود که دیگر برکناری بشار اسد رییس‌جمهور سوریه از قدرت به عنوان پیش‌شرطی برای مذاکرات مطرح نیست.  

  نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از جف سشنز، به گزارش اختلاف ترامپ با وزیر دادگستری امریکا پرداخته است. به گزارش نیویورک‌تایمز، جف سشنز، در یک کنفرانس خبری در پاسخ به اینکه آیا قصد استعفا از وزارت دادگستری را دارد، اعلام کرد که خدمت در وزارت دادگستری مایه افتخار اوست و تا هر زمان که صلاح باشد، به این شغل ادامه خواهد داد. اظهارات وزیر دادگستری در حالی مطرح شد که دونالد ترامپ در انتقادهای تندی گفته بود که اگر می‌دانست جف‌سشنز، خود را از تحقیقات درباره روسیه کنار می‌کشد، او را برای این سمت انتخاب نمی‌کرد. پیش از این جف سشنز، وزیر دادگستری امریکا که به تماس‌های پنهانی با سفیر روسیه در واشنگتن متهم شده بود، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که خودش را از هرگونه تحقیقات درباره فعالیت‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و اتهام تماس‌های آن ستاد با روسیه کنار کشیده است.

 

 

ارسال نظر