اینترنت راهکاری برای نجات انیمیشن در ایران

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۳۸
اینترنت راهکاری برای نجات انیمیشن در ایران

«اینارو» انیمیشنی با محوریت مشکلات جامعه در قالب طنز است که پیش تولید آن از تابستان سال ۹۴ آغاز شده و عوامل سازنده آن، این انیمیشن را تنها در فضای مجازی عرضه کرده‌اند. آنها معتقدند شرایط جدید و زیرساخت‌های اینترنتی، مسیر مناسبی برای بسیاری از فعالیت‌های جدید فراهم آورده که در گذشته امکان‌پذیر نبود.

به گزارش ایسنا، امیر کاهانی، کارگردان این مجموعه انیمیشنی در تشریح روند تولید مجموعه «اینارو» و مشکلات این عرصه گفته است:«مدتی بود سفارش‌های تلویزیونی به دلیل محدودیت‌های مالی صدا و سیما و نهادهای دولتی کاهش یافته بود و ایده اصلی ما پیدا کردن راهی برای دریافت بودجه‌های لازم از دست نهادهای غیررسمی و مردمی بود بنابراین به دنبال ساخت مجموعه‌یی بودیم که بتواند حمایت مالی کسب‌وکارهای خرد را جلب کند. در همین دوره با گسترش و بهبود زیرساخت‌های اینترنتی وگسترش نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف مانند وایبر، اینستاگرام و نهایتا تلگرام به نظر می‌رسید، کاستی‌های ما درخصوص مجاری پخش کارها درحال مرتفع شدن است و می‌توانیم محتوای کارمان را تولید و در فضای مجازی منتشر کنیم همچنین منتظر استقبال بازار باشیم. در این وضعیت مهم‌ترین امتیاز این بود که از ورود به هزارتوی پیچیده پخش تلویزیونی رها می‌شدیم و تا حدودی می‌توانستیم فارغ از برخی ممیزی‌های سلیقه‌یی تلویزیون کار کنیم که همین دو مساله می‌توانست به تسریع تولید و کاهش هزینه‌ها منجر شود.

به طور کلی می‌توان گفت گسترش زیرساخت‌های اینترنتی، کاهش هزینه‌های اینترنت، سهولت و در دسترس بودن اینترنت و پوشش گسترده آن که در همین چند سال اخیر شاهدش بودیم در بهترین زمان به یاری گروه‌هایی مانند ما آمدند. اگر این شرایط جدید به وجود نمی‌آمد امروز شرکت ما که افراد زیادی در حوزه‌های نویسندگی، طراحی، استوری بورد، ریگ‌بندی، متحرک‌سازی، ‌آهنگ‌سازی، دوبله و... در آن مشغول فعالیت هستند در آستانه تعطیلی قرار می‌گرفت. درحالی که همین چند سال نیز بسیاری از شرکت‌های تولید انیمیشن با چالش‌های جدی مواجه و برخی از آنها تعطیل شدند. بنابراین می‌توان گفت که شرایط جدید و زیرساخت‌های اینترنتی، مسیر بسیار مناسبی برای بسیاری از فعالیت‌های جدید فراهم آورده که در گذشته امکان‌پذیر نبود.»

بیش از ۱۰۰قسمت از مجموعه انیمیشنی«اینارو» به کارگردانی امیر کاهانی و نویسندگی پدرام ابراهیمی، محسن ایزدی و امیرکاهانی در فضای مجازی عرضه شده است.

 

ارسال نظر