نمایش سرامیک‌های مفهومی

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۶۱
نمایش سرامیک‌های مفهومی

رجحانه حسینی دبیر دومین نمایشگاه «سرامیک بنیان» از افتتاح این نمایشگاه در روز جمعه ۳۰ تیرماه در خانه هنرمندان ایران خبر داد.

او درباره این نمایشگاه در گفت‌وگو با مهر گفت: ما سال گذشته نخستین دوره این نمایشگاه را با عنوان «شکستنی» برپا کردیم و امسال با عنوان «مرز» این نمایشگاه را برپا می‌کنیم. برای مفهوم «سرامیک بنیان» از ابتدا تعریفی در نظر گرفته شد به این معنا که همه ما متریال سرامیک را با پیشینه‌یی چون سفال می‌شناسیم اما نکته در این است که این متریال می‌تواند به عنوان یک رسانه مطرح شود و در همه هنرهای دیگر حضور داشته باشد.  او ادامه داد: در این سری از نمایشگاه‌ها مخاطب شاهد است که هر هنرمندی در هر شاخه هنری از جمله عکس، نقاشی، ویدیو و... که از پیش زمینه سرامیک در کارش استفاده کرده باشد و آن مدیا را برای بیان مفهوم سرامیک به کار گرفته باشد، در تعریف مورد نظر ما می‌گنجد.

این هنرمند سرامیک با بیان اینکه امسال این نمایشگاه در سه بخش برگزار می‌شود، بیان کرد: در بخش فراخوان که ابتدا ۱۰۸ پروپوزال از ۹۰ هنرمند به دستمان رسید و در نهایت ۱۹ اثر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند. داوری آثار به عهده سیامک دل زنده، هلیا دارابی، کامبیز موسوی اقدم و امید قجریان بود. ما یک بخش کیوریتوری هم در نمایشگاه داریم که در این بخش ۴ نمایشگاه‌گردان شامل ندا رضوی‌پور، بهداد لاهوتی، زروان روح‌بخشان و خودم آثاری را به نمایشگاه دعوت کردیم و در واقع براساس ذهنیت‌مان از کیوریت کردن یک نمایشگاه در دل این نمایشگاه با تمی مشخص، آثاری را برای نمایشگاه انتخاب کردیم.

 

ارسال نظر