سقوط بی‌وقفه محبوبیت ترامپ

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۵۶
سقوط بی‌وقفه محبوبیت ترامپ

گروه گوناگون   در روزهای آینده، دوره 6 ماهه ریاست‌جمهوری ترامپ پایان می‌یابد.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، اختلاف میان روسیه و امریکا به دلیل احتمال دخالت مسکو در انتخابات این کشور باعث شده که در 70سال گذشته، رییس‌جمهوری بیشترین میزان مخالفان در میان مردم را داشته باشد.

با توجه به آخرین نظرسنجی صورت ‌گرفته توسط موسسه گالوپ، اکثر مخالفان ترامپ بیشتر از آنکه از سیاست‌های ترامپ ناراضی باشند، اعلام کرده‌اند که شخصیت او را نمی‌پسندند. این نظرسنجی در تاریخ پنجم تا نهم جولای 2017، در میان بیش از یک‌هزار بزرگسال امریکایی که ساکن این کشور هستند، صورت گرفته است. همین نظرسنجی در سال 2009، در مورد باراک اوباما نیز صورت گرفت؛ در آن سال، بیشتر مخالفان اوباما از ناکامی‌های او در مواضع سیاسی ناراضی بودند.

طبق این نظرسنجی، 65 درصد از افرادی که در امریکا ترامپ را تایید نمی‌کنند، از شخصیت و ویژگی‌های او ناراضی هستند. در این میان حدود 29درصد از مخالفان ترامپ او را فردی مغرور، بداخلاق و نفرت‌انگیز می‌دانند. آنها اعتقاد دارند که ترامپ شایسته ریاست‌جمهوری نیست. در این میان افرادی معتقدند که ترامپ نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد.

آن‌طور که این نظرسنجی نشان می‌دهد، 10درصد از مخالفان ترامپ دلیل نارضایتی خود را بی‌تجربه بودن او می‌دانند. همچنین 6درصد از نارضایتی‌ها از ترامپ، به دلیل آن است که نیازهای مردم را در نظر نمی‌گیرد.

دونالد ترامپ نه تنها از شروع فعالیت کمپین انتخاباتی خود بلکه از مدت‌ها قبل به عنوان یک‌ فرد سرشناس و سرمایه‌دار، فعالیت زیادی در توییتر داشت. به‌ویژه در ماه‌های اخیر او از هر مساله‌یی در توییتر صحبت می‌کند. بر اساس این نظرسنجی، 6درصد از مخالفان ترامپ دلیل نارضایتی خود را حضور او در رسانه‌های اجتماعی و به‌ویژه توییتر اعلام کرده‌اند.

در این میان افرادی نیز هستند که توجه چندانی به شخصیت ترامپ ندارند و عملکرد او را تایید می‌کنند. حدود 12درصد از طرفداران ترامپ اعلام کرده‌اند او می‌تواند به درستی وظایف خود را انجام دهد و عملکرد مناسبی دارد. در واقع این افراد معتقدند که ترامپ در شرایط دشواری که دارد، بهترین کار را انجام می‌دهد. همچنین 11درصد از مدافعان عملکرد ترامپ او را شخصیتی می‌دانند که می‌تواند به تعهدات خود عمل کند. از زمان انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری تاکنون، او تصمیم‌هایی اتخاذ و عملی کرده که مخالفان بسیاری در سراسر جهان داشته است. به عقیده بسیاری از سیاستمداران جهانی، او با تصمیم‌های غیرقابل پیش‌بینی و حساب‌نشده‌یی که می‌گیرد نه تنها امریکا را به ورطه نابودی می‌کشاند، بلکه برای جهان نیز ممکن است خطرآفرین باشد.

با این‌حال حدود 10 درصد از طرفداران ترامپ معتقدند که او به‌خوبی می‌داند که چه تصمیمی به نفع امریکاست. همچنین 9 درصد از موافقان او اعلام کرده‌اند که دونالد ترامپ رهبری قوی است که عقب‌نشینی نخواهد کرد؛ صفتی که بسیاری از کارشناسان جهانی آن را نشانی از مستبد و بی‌فکر بودن ترامپ می‌دانند.

طبق نظرسنجی گالوپ، 7 درصد از موافقان ترامپ نیز اعلام کرده‌اند که او تنها یک سیاستمدار و جزیی از ساختار سیاسی واشنگتن نیست، او فردی است که می‌خواهد برای بهبود شرایط کشور و مردم تلاش کند.

علاوه بر این نظرسنجی صورت گرفته، روزنامه تایمز نیز در هفته‌های گذشته گزارش داد که بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی در مورد محبوبیت رییس‌جمهوری امریکا، تنها 40 درصد از عملکرد ترامپ راضی بودند و 55 درصد عملکرد او را تایید نکردند. براساس این گزارش، میزان مخالفت با ترامپ، ماه گذشته نیز به بالاترین حد رسیده بود و 59 درصد مردم امریکا از او ناراضی بودند.

 

 

ارسال نظر