نقش یک ایالت در سرنوشت لایحه درمانی

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۲۴
نقش یک ایالت در سرنوشت لایحه درمانی

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود اعلام کرد که جلسه رای‌گیری سنای امریکا درباره طرح بیمه‌درمانی جایگزین را به تعویق‌ انداخته که علت این تعویق، عمل جراحی سناتور «جان‌ مک‌‌کین» اعلام شده است. طرح بیمه درمانی مورد نظر ترامپ به لایحه‌یی جنجالی تبدیل شده که احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات، اختلاف‌های بسیاری با آن دارند. در واقع می‌توان گفت هیچ‌یک از دموکرات‌ها از این طرح حمایت نمی‌کنند. در میان جمهوری‌خواهان نیز، اگر یک نماینده دیگر مخالفت خود را با این طرح اعلام کند، این‌بار نیز این طرح با شکست مواجه خواهد شد. آنطور که نیویورک‌تایمز نوشته، سرنوشت این لایحه تنها به یک نظر مخالف وابسته است. دونالد ترامپ، تاکید بسیاری بر تصویب لایحه جایگزینِ قانون خدمات درمانی دوران باراک اوباما رییس‌جمهور پیشین این کشور موسوم به «اوباماکر» دارد. پیش از این نیز او خواستار به تصویب رسیدن هرچه سریع‌تر لایحه خدمات درمانی مورد نظر خود شده بود تا با تبدیل آن به قانون بتواند به وعده‌اش در کارزار انتخاباتی نیز جامه عمل بپوشاند.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به افزایش نفوذ ایران در عراق پس از شکست امریکایی‌ها پرداخته است. به گزارش این روزنامه در هر بازار و مغازه‌یی در عراق، کالاهای ایرانی دیده می‌شود و شبکه‌های تلویزیونی این کشور اخبار ایران را پوشش می‌دهند. ایران، عراق را به عنوان یک مشتری برای بازار خود می‌داند، بنابر این عراق هرگز تهدیدی برای ایران نخواهد بود و می‌تواند به مکانی برای گسترش نفوذ ایران در منطقه قرار گیرد. بنابراین، امریکایی‌ها از افزایش نفوذ ایران در عراق نگران هستند و اعلام کرده‌اند پس از پایان یافتن جنگ علیه داعش، نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج نمی‌کنند. همچنین آنها حیدرالعبادی را به مقابله با قدرت ایران در منطقه تحریک می‌کنند. نفوذ ایران در عراق نه تنها در حال افزایش است، بلکه نفوذی متنوع است و به امور اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده است.

 روزنامه حریت:

این روزنامه ترکیه، در صفحه اول خود به نقل از رییس‌جمهوری این کشور از تمدید وضعیت اضطراری تا 3 ماه آینده خبر داد. به گزارش این روزنامه، رجب طیب اردوغان، اعلام کرد: شورای امنیت کشور تمدید وضعیت اضطراری در سراسر کشور را که در پی کودتای شکست خورده در ۱۵ جولای ۲۰۱۶ برقرار گردید، بررسی خواهد کرد. روز شنبه صدها هزار شهروند ترکیه در مراسمی که به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام ۲۰۱۶ تشکیل شده بود، حضور پیدا کردند. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه نیز در این مراسم حضور یافته و با مردم سخن گفت. در جولای ۲۰۱۶ تلاش برای کودتا در ترکیه ۲۴۰ کشته و حدود ۲هزار زخمی برجا گذاشت. در پی این کودتای نافرجام، آنکارا وضعیت اضطراری را در سراسر کشور اعلام و پس از آن ده‌ها هزار نفر بازداشت شدند.

 

ارسال نظر