تعهد زیست محیطی فرانسه

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۱۴
تعهد زیست محیطی فرانسه

 فیگارو:

این روزنامه در صفحه اول خود به احتمال تعطیلی رآکتورهای هسته‌یی در فرانسه پرداخته است. طبق گزارش فیگارو، وزیر محیط زیست فرانسه، اعلام کرده که ممکن است تا سال 2025، حدود 17 رآکتور هسته‌یی این کشور را تعطیل کند. این احتمال در پی تصمیم دولت برای کاهش سهم نیروگاه‌های اتمی در بخش تامین برق مطرح شده است. در این گزارش آمده براساس قانون تبدیل انرژی‌های آلاینده به انرژی‌های قابل بازیافت که در چشم‌انداز سال ۲۰۲۵ تدوین شده، فرانسه باید وابستگی خود به انرژی هسته‌یی را از ۷۵ به ۵۰‌درصد کاهش دهد. این تصمیم در حالی اعلام شده که کارشناسان براین عقیده‌اند که رسیدن به این هدف تا سال ۲۰۲۵ دشوار است. فرانسه دارای ۱۹ نیروگاه و ۵۸ رآکتور هسته‌یی است که عمر سه‌چهارم آنها تا سال ۲۰۲۷ به بالای 40 سال خواهد رسید.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود نوشته که امریکا قصد دارد به ‌تنهایی مقابل کره شمالی بایستد. طبق این گزارش، دو مقام سازمان ملل اعلام کرده‌اند که امریکا پیش‌نویس قطعنامه‌یی را منتشر کرده که براساس آن، تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی اعمال خواهد شد؛ گفته می‌شود این تحریم‌ها واکنشی به آزمایش نخستین موشک بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی بوده است. این پیش‌نویس قطعنامه در اختیار نزدیک‌ترین متحد و شریک تجاری اصلی کره شمالی یعنی چین و همچنین سه عضو دایم دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد یعنی روسیه، انگلیس و فرانسه قرار گرفته است. این خبر در حالی منتشر شده که سخنگوی امریکا در سازمان ملل متحد هیچ نظری درباره این گزارش ندارد.

 واشنگتن پست:

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری بانکی جین سندرز سرعت گرفته است. این خبر، در بسیاری از رسانه‌های جهانی منتشر شده و واشنگتن‌پست نیز در صفحه اول خود به آن پرداخته است. به گزارش این روزنامه، عوامل «اف‌بی‌آی» و وکلای این پرونده، تاکنون تحقیقات گسترده‌یی در این زمینه انجام داده و اسناد بسیاری از دانشگاه برلینگتون استخراج شده است. در سال 2010، جین سندرز به عنوان رییس دانشگاه برای بازپرداخت وام تامین هزینه خرید زمینی برای توسعه دانشگاه، اوراق ضمانتی به بانک داده شده و اطمینان داده بود که 2.6 میلیارد دلار در صندوق دانشگاه وجود دارد.

اما به محض تکمیل پروسه خرید، هیات امنای دانشگاه دریافتند، این پول که در مدارک بانکی به عنوان ضمانت تعیین شده بود در واقع در صندوق این دانشگاه وجود ندارد و در نتیجه به دنبال ناتوانی در بازپرداخت وام، این دانشگاه در سال 2016 ورشکسته و تعطیل شد.

 

ارسال نظر