کاشان می‌تواند قطب گردشگری شود

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۰۸
کاشان می‌تواند قطب گردشگری شود

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ثبت هر اثر در فهرست میراث جهانی باید واجد ضوابط و معیارهای یونسکو باشد.

به گزارش ایسنا، زهرا احمدی‌پور در دیدار از آثار تاریخی کاشان اظهار کرد: ثبت یک شهر با فضای زنده و قابل سکونت، ویژه است و زمان زیادی به طول انجامید تا بتوانیم ویژگی‌ها و توانمندی‌های یزد را معرفی و نظر یونسکو را جلب کنیم و در حال حاضر شهر دیگری را برای ثبت در دستور کار نداریم. وی افزود: می‌توانیم در فهرست موقت یونسکو 10 درخواست ثبت داشته باشیم که امکان تمدید آن نیز وجود دارد و پرونده‌های زیادی از جمله اورامان، محور شهر ساسانی، جنگل‌های ارسباران به فراخور ارزیابی یونسکو در فهرست ثبت قرار گرفته است. معاون رییس‌جمهور ادامه داد: کاشان با مجموعه خانه‌های تاریخی و میراث فرهنگی خاص مثل تپه سیلک و شهر زیرزمینی نوش‌آباد، مجموعه منحصر به فردی است که این شهر را متمایز می‌کند.

وی افزود: حفاظت و مرمت آثار و احیای خانه‌های تاریخی جزو ظرفیت‌هایی است که می‌تواند کاشان را به قطب گردشگری تبدیل کند و درخواست ما این است که از این ظرفیت‌ها استفاده شود تا این شهر را تبدیل به مقصد گردشگری کند.

 

 

ارسال نظر