تضعیف‌شده اما شکست‌ناپذیر

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۷۲

 نیویورک‌تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، به وضعیت موصل پس از آزادی پرداخته شده است. به گزارش نیویورک‌تایمز، تروریست‌های داعش پس از شکست در موصل، به تخریب خانه‌های این منطقه روی آورده‌اند. طبق گزارش‌های به دست آمده، عملیات بازپس‌گیری موصل، در اکتبر 2016 آغاز شد و دیروز آزادی این شهر رسما اعلام شد. فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق پرچم این کشور را روز شنبه در مرکز بخش قدیمی موصل برافراشته است. منابع نظامی در موصل اعلام کردند که تروریست‌های داعش، بسیاری از خانه‌های این شهر را که بمب‌گذاری شده، در منطقه النجیفی موصل منفجر کرده‌اند. این موضوع باعث فرو ریختن خانه‌ها بر سر هزاران نفر از شهروندان عراقی شده است. به گزارش مقامات عراقی، اندک عناصر داعش در این شهر، تخریب خانه‌ها و تاسیسات زیربنایی این شهر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه، با انتشار عکسی از تظاهرات گسترده مردم در اعتراض به نشست گروه 20 در هامبورگ، به حواشی این نشست پرداخته است. در این گزارش گفته شده اجلاس گروه 20 در حالی به پایان رسید که این نشست، صحنه‌ انزوا برای امریکا بوده است. سیاست‌های ترامپ، تنهایی بسیاری را برای امریکا به‌دنبال خواهد داشت. به گزارش واشنگتن‌پست، این دوره از نشست گروه 20، دستاورد چشمگیری در راستای سیاست‌های مهم بین‌المللی نداشته است. به گفته تحلیلگران، اختلافات ترامپ و دیگر اعضای گروه مانع دستیابی به توافق‌های جدید شد. یکی از این اختلاف‌ها، بر سر توافق آب و هوایی پاریس بود که درنهایت، دیگر شرکت‌کنندگان بر اجرای این توافقنامه مهم جهانی تاکید کردند و این نشان می‌دهد که اجرای این سیاست مهم بین‌المللی بدون مشارکت واشنگتن آغاز شده است. ازجمله رویدادهای مهم در این دوره از اجلاس سران گروه ۲۰ نیز می‌توان به اعتراض‌های گسترده علیه این گروه در شهر هامبورگ اشاره کرد؛ اعتراضات بی‌سابقه‌یی که تایید مخالفت مردم با سیاست‌های سرمایه‌داری سران کشورهای جهان است.

 میامی هرالد:

این روزنامه در صفحه اول خود به‌ حصر خانگی رهبر مخالفان ونزوئلا پرداخته است. در این گزارش گفته شده در اقدامی غافلگیر‌کننده، لوپز به حصر خانگی رفت. لئوپولدو لوپز، پس از تحمل بیشتر از 3 سال حبس، آزاد و به حصر خانگی منتقل شد. دیوان عالی ونزوئلا اعلام کرده که او، به‌دلیل وضعیت جسمانی و نگرانی از سلامتی‌اش آزاد شده است. طبق گزارش‌های به دست آمده، اتهام لوپز تحریک خشونت در اعتراض‌های ضددولتی در سال 2014، بوده که به‌خاطر این اتهام، به 14 سال زندان محکوم شده است. لوپز این اتهام را رد می‌کند. مخالفان دولت ونزوئلا خواستار آزادی لوپز بوده‌اند. با آزادی او از حبس، رییس سازمان کشورهای قاره امریکا تصمیم دیوان عالی ونزوئلا را فرصتی برای آشتی ملی خوانده است.

 

ارسال نظر