ضعف جذب گردشگر در فرودگاه امام (ره)

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۷۰
ضعف جذب گردشگر در فرودگاه امام (ره)

فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با نزدیک به ۳۰۰پرواز در روز، مهم‌ترین پایانه ورود و خروج مسافر به کشور محسوب می‌شود که در عین حال نقش ویترین کشور را در نخستین برخورد ایفا می‌کند درحالی که به اعتقاد خبرگان گردشگری، ضعیف‌ترین«First Impact» را بین مسافرانش دارد.

به گزارش ایسنا در ترمینال پروازهای ورودی در مهم‌ترین فرودگاه کشور، که اغلب مسافران نخستین تصویر را هنگام ورود به ایران دارند، حتی یک بیلبورد از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری ایران دیده نمی‌شود! مهم‌ترین تبلیغی که مسافران در بدو ورود به خاک ایران شاهد هستند به اتومبیل، آن هم از نوع وارداتی مربوط می‌شود. این درحالی است که در مجامع جهانی همواره پُز رتبه بالای ایران از نظر دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را می‌دهیم. در سراسر فضای ترمینال ورودی این فرودگاه، جز کیوسک اطلاعات پرواز و فرودگاه هیچ کیوسک دیگری برای دریافت اطلاعات مربوط به هتل‌ها، ناوگان حمل و نقل درون شهری و جاذبه‌های گردشگری یا برای نصب نرم‌افزارهای مرتبط و تهیه نقشه وجود ندارد. هر چند بیشتر از یک دهه قبل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی کیوسک موقتی را به این منظور مستقر کرد اما بعد از مدت کوتاهی آن هم جمع شد.

محمود نویدی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و مجری طرح توسعه این فرودگاه  درباره تجهیز فرودگاه بین‌المللی تهران به یک‌سری امکانات رفاهی و محتوایی مورد نیاز مسافران در مکانی که حکم ویترین ایران را دارد، توضیح می‌دهد: جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌ها، کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است هر چند حرف‌هایی با رحمانی موحد، معاون گردشگری در این باره زده‌ایم اما فعلا اقدامی نشده است. وی گفت: واقعیت آن است که شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره) اصلا وظیفه‌یی در این باره ندارد بالاخره هر جایی به حسب وظیفه تعریف شده‌اش اقدام می‌کند. برای همین اگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست و طرح بدهد، ما هم آمادگی داریم هر کاری که فکر می‌کنند لازم است، انجام دهیم و از این نظر مشکلی وجود ندارد. رحمانی‌موحد نیز در بازدیدی که از این فرودگاه با عنوان رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اسفند ماه سال ۹۵ همزمان با آغاز سفرهای نوروزی داشت، گفته بود: فرودگاه و خدمات آن یکی از بخش‌های مهم و ویژه صنعت گردشگری هر کشوری محسوب می‌شود. در واقع فرودگاه ویترین عرضه و معرفی چهره مطلوب، واقعی و صحیح گردشگری، پیشرفت‌ها و مهمان‌نوازی کشور است.

 

 

ارسال نظر