آثار را گران نخریدید!

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۶۹
آثار را گران نخریدید!

«حراج تهران» با ثبت فروش ۲۶میلیارد و ۱۱۳میلیون تومان شامگاه ۱۶تیر ماه هفتمین دوره خود را پشت سر گذاشت. سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این نمایشگاه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، مدیر گالری گلستان درباره قیمت‌گذاری در «حراج تهران» معتقد است: من به عنوان یک گالری‌دار که حداقل ۳۰سال است با نقاشی سر و کار دارم، فکر می‌کنم نه‌تنها قیمت این آثار گران نیست بلکه قیمت پایه آنها همین است. در حقیقت قیمتی که به عنوان قیمت پایه برای این آثار انتخاب شده براساس یک سنجش درست صورت گرفته است. ممکن است این قیمت‌ها برای آدم‌هایی که آنچنان با این هنرمندان آشنایی ندارند، گران به نظر برسد و نجومی به چشم بیاید اما می‌گویم کسانی که این آثار را خریده‌اند، مطمئن باشند که این آثار را گران نخریده‌اند.

براساس همین گزارش، غلامحسین نامی، نقاش پیشکسوت نیز پیش از بازگشت به کانادا از نمایشگاه هفتمین حراج تهران دیدن کرد و در ارزیابی این رویداد گفت: برگزاری حراج تهران‌ شرایط هنر تجسمی‌مان را عوض کرده و فروش خوب و بالا رفتن قیمت آثار هنرمندان در دهه‌های اخیر همه مدیون این حراج است.

نامی تاکید کرد: این حراج توانست خون تازه‌یی به جریان هنر کلاسیک و مدرن ایران تزریق و جنبه‌های دیگر هنر را نیز مطرح کند. امروز حراج تهران 4جنبه هنری ایران را دربر گرفته و این امکان زیادی را برای معرفی هنرمندان به وجود آورده است.

این هنرمند اظهار کرد: هر چند بسیاری از هنرمندان که به هر دلیلی کارشان به حراج راه پیدا نکرده، مخالفت‌هایی را مطرح می‌کنند به گمانم مشهود است که حراج در این سال‌ها تلاش زیادی برای معرفی هنرمندان جوان کرده است. هنرمند باید صبر کند و اگر هیچگاه به حراج هم راه نیافت باید به خاطر سپرد که بالا رفتن قیمت آثار روی دیوار گالری هم نتیجه برگزاری همین حراجی است.

هفتمین حراج تهران ویژه آثار هنر کلاسیک و مدرن ایران با فروش6 اثر بالای یک میلیارد تومان،

7 اثر بالای نیم میلیارد تومان و ۴۰ اثر بالای ۱۰۰میلیون تومان رکوردی را ثبت کرد.

 

ارسال نظر