نخستین دیدار ترامپ و پوتین

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۹۴
نخستین دیدار
ترامپ و پوتین

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، در نخستین دیدار خود، به گزارشی در این باره پرداخت. طبق این گزارش، دونالد ترامپ، اتهامات دخالت روسیه در انتخابات امریکا را مطرح کرد. پس از آن با انکار دخالت روسیه در انتخابات 2016 از طرف پوتین، درباره موضوعات دیگری به صحبت پرداختند. از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، تلاش برای توافق بر سر آتش‌بس در سوریه بود. به گفته وزیر امور خارجه روسیه، این دیدار سازنده بوده است. بنابر گزارش‌های به دست آمده، آتش‌بس در سوریه از امروز آغاز خواهد شد.

در ادامه این گزارش، از توافق دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بر سر تلاش برای حل بحران اوکراین گفته شده است. در همین راستا قرار است نماینده‌یی از طرف دولت امریکا برای بحث در این مورد به روسیه سفر کند.

 گاردین:

این روزنامه در صفحه اول خود به افزایش موارد اسیدپاشی در بریتانیا پرداخته است. به گزارش این روزنامه، با افزایش موارد اسیدپاشی در این کشور، پیشنهادهایی برای کاهش فروش مواد اسیدی ارائه شده است. این پیشنهادها در راستای طرح‌هایی بود که خرید و فروش مواد اسیدی در این کشور کنترل شود. باتوجه به افزایش چشمگیر موارد اسیدپاشی، به نظر می‌رسد خرید و فروش مواد خورنده و اسیدی در بریتانیا به‌راحتی صورت می‌گیرد. آمارهای رسمی حاکی از آن است که طی سه سال گذشته موارد وقوع جرایمی که با استفاده از اسید یا دیگر مواد خورنده انجام می‌شوند، دو برابر شده‌ است. همچنین در لندن، تعداد وقوع این جرایم از ۱۸۶ مورد در سال

15-۲۰۱۴ به ۳۹۷ مورد در سال 17-۲۰۱۶ رسیده‌ است. به گفته کارشناسان، مواد اسیدپاشی، به‌دلیل مقابله و کنترل استفاده از سلاح‌های گرم و سرد بوده است.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به بحران در شبه‌جزیره کره پرداخته است. به گزارش این روزنامه، به دنبال پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما کره‌شمالی، امریکا قصد دارد سیستم ضدموشکی تاد را برای مقابله با این موشک‌ها در کره‌جنوبی آزمایش کند. طبق گفته مقامات رسمی امریکا، به‌دنبال افزایش تنش‌ها با کره‌شمالی، امریکا قصد دارد آزمایش جدید سیستم دفاع موشکی تاد خود را علیه موشک بالستیک میان‌بردی که توسط کره‌شمالی شلیک شد، طی روزهای آینده انجام دهد. این نخستین آزمایش سامانه ضدموشکی تاد برای دفاع در برابر حمله موشک بالستیک قاره‌پیما کره‌شمالی خواهد بود. رهگیر این سامانه از آلاسکا شلیک خواهد شد.

 مقامات کره‌جنوبی در این باره پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است با ادامه این بحران، با رقم بسیار بالایی از تلفات روبه‌رو شوند.

 

ارسال نظر