رهبر ایرانی در ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۹۳
رهبر ایرانی در ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان

بردیا کیارس به‌عنوان رهبر مهمان به ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان دعوت شده و قرار است اوایل مهر با این ارکستر روی صحنه برود.

به گزارش ایلنا، علی قسمت لالایف (رییس ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان) از بردیا کیارس برای رهبری دو اپرای «مشهدی عباد» و «آرشین مالالان» دعوت کرد برای اجرایی که در مهر برگزار می‌شود این ارکستر را هدایت کند.

این کنسرت در قالب یکی از اجراهای جشنواره «اوزیر حاجی بیک‌اف» در تاریخ 23 و 24 سپتامبر (یک و 2 مهر) روی صحنه خواهد رفت.

بردیا کیارس درباره این همکاری گفت: چندی پیش به دلیل برخی مذاکرات در حوزه موسیقی به باکو سفر کردم و دعوت آنها را برای رهبری ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان پذیرفتم. در این سفر همچنین به واسطه علی قسمت لالایف توانستم دیداری با وزیر فرهنگ آذربایجان داشته باشم.

وی افزود: من همواره علاقه زیادی به موسیقی آذربایجان داشتم و به سبب آشنایی پدرم با فرهنگ این کشور، ارتباطم را با جهان موسیقایی این نقطه از دنیا حفظ کردم و امروز خوشحالم که در یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های آذربایجان شرکت می‌کنم. هر چند من آذری‌زبان نیستم اما موسیقی آذری را به‌خوبی درک می‌کنم و می‌خواهم در این اجرا ثابت کنم که موسیقی می‌تواند زبان مشترک بین مردم باشد.

بنیاد حیدرعلی اف و وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان برگزارکننده جشنواره «اوزیر حاجی بیک اف» هستند که از 18 تا 28 سپتامبر در باکو برگزار می‌شود و هر ساله موسیقیدان‌های زیادی از اقصا نقاط جهان را به خود جلب می‌کند.

بردیا کیارس پس از تور کنسرت‌هایش با

 West Eastern Divan Orchestra که از

 25 جولای شروع و تا 21 آگوست در امریکای جنوبی و برخی کشورهای اروپا ادامه دارد به باکو سفر و تمریناتش را با ارکستر تئاتر دولتی این کشور آغاز خواهد کرد.

 

ارسال نظر