«آیا غرب خواهان زنده ماندن است؟»

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۶۱۴
«آیا غرب خواهان
زنده ماندن است؟»

  نیویورک‌تایمز:

نیویورک‌تایمز با اشاره به سوال دونالد ترامپ، در کنفرانس خبری با رییس‌جمهوری لهستان، در صفحه اول خود گزارشی از این کنفرانس منتشر کرد. به گزارش این روزنامه، دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با آندژی دودا، گفت: اساسی‌ترین سوال در زمان ما این است که آیا غرب اراده لازم برای بقا را دارد یا خیر. او در این نشست ادامه داد: ما باید به کمک یکدیگر مقابل نیروهای داخلی و خارجی که خواهان نابودی فرهنگ غرب هستند، بایستیم؛ افرادی که برای تضعیف ارزش‌ها و از میان‌ بردن پیوندهای فرهنگی و سنتی ما تلاش می‌کنند. در این کنفرانس خبری، رییس‌جمهوری لهستان نیز تاکید کرد امریکا درباره امنیت این کشور جدی است. او گفت: ما خودمان را شریکی وفادار می‌دانیم که روی شماری از مسائل ازجمله امنیت همکاری داریم. احساس ما این است که ایالات‌متحده امریکا هم درباره امنیت لهستان جدی است.

  وال‌استریت ژورنال:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از سردرگمی مقامات امریکایی در تعیین استراتژی واشنگتن در مقابل افغانستان منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه، «مذاکره با طالبان» و «اعمال فشار بر پاکستان» دو مورد اصلی اختلاف‌نظر مقام‌های ارشد امریکا و دونالد ترامپ محسوب‌ می‌شوند. براساس این گزارش

کاخ سفید با ارسال یادداشتی محرمانه به وزارت دفاع، خواستار اعزام محدود سربازان امریکایی به افغانستان شده است. طبق این گزارش، اعمال محدودیت برای اعزام سربازان امریکایی، برخلاف نظر مقامات امریکایی و از سوی کاخ سفید صورت گرفته است. تلاش‌های صورت‌ گرفته از سوی مقامات امریکایی برای تعیین رویکرد و تاخیر در اعلام قطعی استراتژی واشنگتن در افغانستان نشان‌دهنده سردرگمی این مقامات در رابطه با اهداف و ماموریت امریکا در افغانستان است. به گفته بسیاری از کارشناسان، تغییر وضعیت موجود در افغانستان، در سایه برخورد قاطع امریکا با پاکستان و رسیدگی به نقش این کشور در افغانستان، امکان‌پذیر است.

  میامی هرالد:

این روزنامه در صفحه اول خود تصویری از اعتراض مخالفان نشست گروه 20، منتشر کرد. در گزارش ارائه شده در این باره، از ادامه اعتراض‌ها در شهر هامبورگ و آتش زدن خودروهای پلیس در حاشیه این اجلاس خبر داده شد. طبق اخبار اعلام شده، در روزهای گذشته صدها جوان در اعتراض به برگزاری نشست سران گروه 20 که ترامپ و همتایان او از دیگر کشورها حضور دارند، به خیابان‌ها آمده‌اند. گفته شده تظاهرکنندگان مخالف اهداف این نشست هستند و باوجود هشدار نیروهای امنیتی به تجمع خود ادامه دادند. دست‌کم 76 افسر پلیس آلمان در درگیری با معترضان در هامبورگ زخمی شدند. طبق گزارش این روزنامه، نخستین روز از نشست سران کشورهای عضو گروه 20، با تاخیر آغاز شد. علت این تاخیر مسدود شدن راه‌های ورودی به محل نشست توسط معترضان بود.

 

ارسال نظر