ساز دوستی در تالار وحدت نواخته شد

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۶۱۲
ساز دوستی در تالار وحدت نواخته شد

در روزهای گذشته، تالار وحدت میزبان کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ایتالیا راونا بود. نوازندگان ارکستر فستیوال راونا مهمان ارکستر سمفونیک تهران شده بودند تا اجرایی ‌مشترک و بی‌نظیر را برای مخاطبان این سبک موسیقی رقم بزنند. این اجرای مشترک به رهبری ریکاردو موتی که یکی از مشهورترین رهبران ارکستر در دنیاست، هم‌زمان با بیستمین حضور بین‌المللی راونا روی صحنه رفت.

به گزارش هنرآنلاین، اجرا با نواخته شدن سرود ملی کشورمان شروع شد و سپس نوای سرود ملی کشور ایتالیا به صدا درآمد. هدایت گروه کر این کنسرت به عهده رازمیک اوحانیان و کرادو کاساتی بود. در پایان این کنسرت، علی مرادخانی، علی‌اکبر صفی‌پور و جمعی دیگر از اهالی هنر و موسیقی در یک نشست صمیمانه هدایایی را به ریکاردو موتی رهبر ارکستر فستیوال راونا تقدیم کردند.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری این کنسرت گفت: تمامی دست‌اندرکاران این پروژه گسترده امیدوار هستند که اجرای چنین برنامه‌هایی با هنرمندان کشور ایتالیا ادامه پیدا کند. البته ما دوست داشتیم مدت اقامت گروه ایتالیایی در ایران چند روز بیشتر از این مدت بود تا آنها به شیراز و اصفهان نیز سفر کنند تا ما شاهد اجرای برنامه‌های بیشتری از این گروه باشیم. اما شرایط زمانی اجازه نداد که ما در خدمت دوستان باشیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌های خود ضمن ابلاغ پیام تبریک و تشکر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: آقای صالحی‌امیری بسیار مایل بود که در این برنامه حضور داشته باشد اما به دلیل سفر کاری که در اصفهان پیش آمد موفق به حضور در این برنامه نشد. به هر حال از جانب ایشان و خودم برای شما سفر خوبی را آرزو می‌کنم و امیدوارم در کشور ایتالیا نیز اجرای خوبی داشته باشید.

 

ارسال نظر