کره‌شمالی، صبر امریکایی‌ها را آزمایش می‌کند

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۵۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۵۳۷
کره‌شمالی، صبر امریکایی‌ها را آزمایش می‌کند

 وال‌استریت‌ ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از واکنش امریکایی‌ها به تهدید موشکی کره‌شمالی منتشر کرده است. کره‌شمالی سه‌شنبه برای نخستین‌بار یک فروند موشک قاره‌پیما با توانایی حمل کلاهک هسته‌یی را آزمایش کرد. رهبر کره‌شمالی در اظهاراتی تند گفته که این موشک هدیه‌یی به امریکایی‌ها بوده است! در پی این آزمایش «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه امریکا ضمن تایید انجام این آزمایش اعلام کرد که این اقدام کره‌شمالی «تشدید تهدیدات علیه جهان است». وزارت دفاع امریکا نیز در واکنشی به این اتفاق از آمادگی پنتاگون برای دفاع از خاک امریکا و متحدان این کشور برای رفع تهدید پیونگ‌یانگ خبر داد. این در حالی است که با توجه به شمار بالای نظامیان امریکایی مستقر در کره‌جنوبی و احتمال حمله تلافی جویانه پیونگ‌یانگ احتمال بسته بودن دست دولت واشنگتن برای توسل به گزینه نظامی مطرح است. بسیاری از کارشناسان با توجه به توانمندی‌ احتمالی موشک تازه آزمایش‌شده گفته‌اند که اقدامات کره‌شمالی از حد گذشته است.

 فایننشال‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از ملاقات ولادیمیر پوتین و رییس‌جمهوری چین، گزارشی از دیدار این دو رهبر منتشر کرد. طبق گزارش‌ این روزنامه ولادیمیر پوتین در دیدار با همتای چینی خود به توافق رسید تا از این کشور وام 11میلیارد دلاری دریافت کند. از آنجا که شرکت‌های روسی به دلیل بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه تحت تحریم‌ کشورهای غربی هستند، کمک‌های مالی چین به روس‌ها می‌تواند عاملی برای رشد این کشور باشد. «شی‌ جین پینگ» هدف از دیدار خود را تحکیم مناسبات دو کشور اعلام کرد؛ این دیدار در حالی بوده که روابط پکن با واشنگتن با مشکلاتی روبه‌رو شده و روسیه و امریکا نیز اختلاف‌های فراوانی با یکدیگر دارند. این دیدار، بهترین فرصت را برای آنها ایجاد کرده است تا بار دیگر همبستگی در روابط را به واشنگتن گوشزد کنند.

 گاردین:

این روزنامه صفحه اول خود را به گزارشی از وضعیت مالی دانشجویان بریتانیایی اختصاص داده است. به گزارش گاردین، قطع کمک هزینه دولت برای تحصیل در دانشگاه، دانشجویان این کشور را که در شرایط نامناسب و بدهی‌ای نزدیک به 57هزار پوند بودند، مواجه خواهد کرد. پیش از این نیز اخبار بسیاری پیرامون اعتراض‌ دانشجویان بریتانیایی اعلام شده بود. دانشجویان معترض خواهان فرصت تحصیل رایگانند و معتقد هستند هزینه‌های بالای دانشگاه، عده‌یی را از تحصیل محروم می‌کند. این اعتراضات پس از پولی شدن تحصیل در دوران نخست‌وزیری دیوید کامرون شعله‌ور شدند. از دیگر سو، بسیاری از کارشناسان، موج خشم دانشجویان انگلیسی را یکی از دلایل افزایش محبوبیت جرمی کوربین و موفقیت حزب کارگر در دوران رهبری او می‌دانند. کوربین گفته بود خواستار کوتاه کردن دست سرمایه‌داران بخش خصوصی از بهداشت و درمان و برقراری دوباره و کامل تحصیل رایگان است.

 

 

ارسال نظر