ماکرون: وضعیت اضطراری تا پاییز لغو می‌شود

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۴۶
ماکرون: وضعیت اضطراری
تا پاییز لغو می‌شود

 فایننشیال‌تایمز:

این روزنامه، در صفحه اول خود با انتشار عکسی از امانوئل ماکرون در ورودی کاخ ورسای، گزارشی از سخنرانی رییس‌جمهوری فرانسه در پارلمان منتشر کرد. به گفته این روزنامه، ماکرون از قانونگذاران فرانسه خواسته از تغییرات استقبال کرده همچنین از نمایندگان پارلمان خواسته از اصلاحات او حمایت کنند. او همچنین «راه رادیکال و نویی» را در سیاست فرانسه وعده داد. در این سخنرانی، او خواستار آن شد که شمار نمایندگان پارلمان مجمع ملی و سنای فرانسه تا یک‌سوم اعضای کنونی کاهش یابد. او بر این نظر است که کاهش شمار نمایندگان می‌تواند پیامدهای مثبتی بر کیفیت عملکرد پارلمان داشته باشد. ماکرون گفته که اگر این اصلاحات ظرف یک سال به تصویب پارلمان نرسد و به اجرا در نیاید، در مورد آن رفراندوم برگزار خواهد کرد. او در ادامه صحبت‌هایش در برابر نمایندگان مجمع ملی و سناتورهای مجلس فرانسه اعلام کرد: «با پایان دادن شرایط اضطراری در پاییز، آزادی شهروندان فرانسوی را بار دیگر به آنها برمی‌گردانم.»

 ال‌پایس:

هنوز مردم موصل، طعم شادی را از پیروزی نچشیده‌اند ‌که وحشت در این شهر سایه انداخته است. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، یکی از مقامات عراقی در شورای شهر موصل گفته صدها نفر از تروریست‌های داعش، هنوز در این شهر زندگی می‌کنند. آنها با تراشیدن ریش و عوض ‌کردن لباس‌های خود بین مردم هستند و شهروندان موصل، از ترس انتقام، هویت آنها را فاش نمی‌کنند. او تاکید کرده است که عناصر داعش که شناسایی نشده‌اند، همچنان در موصل فعال هستند و ممکن است هر لحظه دست به عملیات تروریستی بزنند. از طرفی، مردم موصل از ترس انتقامجویی این گروه تروریستی، آنها را معرفی نمی‌کنند. طبق این گزارش، در میان اعضای باقی‌مانده داعش، شماری هنوز اندیشه‌های آنها را تایید می‌کنند. بنابراین داعش هنوز می‌تواند به‌عنوان یک گروه تروریستی قدرت داشته باشد.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به تماس تلفنی دونالد ترامپ با رییس‌جمهوری چین اشاره کرده است. طبق این گزارش، در این تماس تلفنی ترامپ نسبت به عملکرد کره‌شمالی و افزایش تنش‌ها، به شی هشدار داده است. کاخ سفید محور این تماس را کره‌شمالی مطرح کرد و گفت سران امریکا و چین، بر تعهدشان درمورد پاک‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌یی تاکید کرده‌اند. طبق این گزارش، کره‌شمالی بار دیگر اقدام به پرتاب یک موشک بالستیکی کرده است. بسیاری بر این عقیده هستند که این تماس ترامپ، نشان‌دهنده ناامیدی او از عملکرد چین در مقابل کره‌شمالی است. او پیش از این از چین خواسته بود با اعمال فشار، فعالیت‌های کره‌شمالی را کنترل کند. در ادامه این گزارش آمده روابط تجاری چین و امریکا از دیگر موضوعات مورد بحث ترامپ و رییس‌جمهوری چین بوده است که در آن رییس‌جمهوری امریکا شکل‌گیری توازن را در روابط تجاری دو کشور خواستار شده است.

 

ارسال نظر