«وکاپلا» میزبان رهبری فرانسوی

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۴۴
«وکاپلا» میزبان رهبری فرانسوی

سرپرست گروه آوازی تهران (وکاپلا) که قرار است با یک مهمان فرانسوی نخستین اجرای سال جدید خود را به صحنه ببرند، گفت که در کنسرت پیش‌رو قصد دارند یک استعداد جدید را معرفی کنند.

به گزارش ایسنا، میلاد عمرانلو، درباره ایده دعوت از این رهبر فرانسوی برای اجرا در ایران توضیح داد: من در جریان سفر سال قبل گروه آوازی تهران به فستیوال جهانی گروه‌های کر روسیه با پروفسور «هانری پمپیدو» آشنا شدم و در مجمع جهانی رهبران گروه کر، او را ملاقات و بعد از آشنایی، رزومه‌اش را مطالعه کردم.

سرپرست گروه آوازی تهران در ادامه گفت: پس از آمدن این رهبر فرانسوی به تهران، ما ۱۵ تیر، نخستین تمرین خود را برگزار خواهیم کرد.

این موسیقیدان بیان کرد: من از سال ۹۳ به فکر همکاری با یک رهبر خارجی بودم که با حضور پروفسور «توماس کاپلین»، رهبر نروژی در ایران و اجرای او در کنار گروه آوازی تهران، این کار به نتیجه رسید. هماهنگی با یک رهبر خارجی از نظر تنظیم زمان، کار بسیار سختی است و در نظر دارم سالی یک‌بار یا حداقل دو سال یک‌بار، چنین کاری را تجربه و فرهنگ خود را به دیگران معرفی کنیم. به این ترتیب سطح موسیقی ما نیز رشد می‌کند.

او درباره قطعات اجرایی این کنسرت که قرار است ۲۲تیرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برای علاقه‌مندان به موسیقی کرال اجرا شود، توضیح داد: در این اجرا، آثار موسیقی کلاسیک از آهنگسازانی مانند موتزارت اجرا خواهد شد. همچنین قطعاتی فرانسوی در رپرتوار ماست که به نوعی تلاش‌مان برای تشکر از همکاری‌های سفارت فرانسه محسوب می‌شود. همچنین دو اثر از آهنگسازان ایرانی، یعنی لوریس چکناواریان و خود من اجرا می‌شود. قطعه‌یی که ساخته من است از مجموعه موسیقی فیلم «قندون جهیزیه» انتخاب شده است. بقیه آثار این کنسرت را قطعات پاپ دهه ۷۰ میلادی و موسیقی جز تشکیل می‌دهند.

عمرانلو با بیان اینکه قصد دارند از یک استعداد جوان در این کنسرت رونمایی کنند، اظهار کرد: ما استعداد جوانی را کشف کردیم که در کنسرت پیش‌‌رو از آن رونمایی خواهیم کرد؛ کیا رکنی، جوان آینده‌داری است که چند اثر را با ما اجرا خواهد کرد.

او همچنین از برگزاری یک مسترکلاس با حضور هانری پمپیدو در زمان حضورش در ایران خبر داد.

 

ارسال نظر