رکورد عکس جلد تایم

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۶:۲۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۲۰۵
رکورد عکس جلد تایم

گروه گوناگون  دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، از آغاز نامزدی خود در انتخابات سال گذشته، بیش از سایر رقبای خود خبرساز بود. او با اقدامات غیرقابل پیش‌بینی، بارها رکوردهای مختلفی را برای خود ثبت کرد. از رکورد بیشترین فرمان‌های اجرایی صادر شده در مدت ریاستش در کاخ سفید گرفته تا کمترین میزان محبوبیت در میان مردم و بیشترین آمار توییت اخبار در زمان انتخابات و...

در تازه‌ترین گزارش به دست آمده، باز هم رکورد جدیدی برای ترامپ ثبت شده است. در روزهای گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که چهره او روی جلد مجله تایم، حدود 14، 15 بار چاپ شده است. آن‌طور که خود او نتیجه‌گیری کرده است، در تاریخ انتشار مجله تایم، او توانسته رکورد چاپ عکس را روی جلد این نشریه بشکند. تایم نیز تایید کرده که چهره ترامپ 14بار عکس جلد این نشریه بوده است. هرچند که این رکورد به معنای محبوبیت رییس‌جمهوری امریکا نیست، همان‌طور که اشاره شد فرمان‌های غیرقابل پیش‌بینی و تصمیمات بدون برنامه‌ریزی، او را به چهره‌یی خبرساز تبدیل کرده است. پیش از این در آغاز تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری امریکا، باراک اوباما نیز از نحوه پوشش تبلیغاتی ترامپ توسط شبکه‌های خبری و رسانه‌ها انتقاد کرده بود. به گفته اوباما تمام اظهارات و تصمیم‌های دونالد ترامپ  از سمت رسانه‌ها منعکس می‌شود.

ترامپ بعد از گذشت کمتر از یک ‌سال از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌اش 14بار عکس ‌جلد این نشریه شد؛ اما به نظر می‌رسد که از رکورد خود راضی نبوده، چراکه طبق ادعای تایم، یک‌بار هم عکس خود را روی جلد این نشریه جعل کرده است. طبق اخباری که در روزهای گذشته منتشر شد، در ساختمان اداری یکی از زمین‌های گلف دونالد ترامپ، چندین کپی از جلد مجله تایم به دیوارها نصب شده که در آن عکس ترامپ به چشم می‌خورد. مسوولان مجله تایم این عکس را غیرواقعی دانسته و اعلام کردند هیچ‌گاه در تاریخ مشاهده شده روی جلد مجله، عکسی از ترامپ و نوشته‌های زیر آن منتشر نکرده‌اند.  ترامپ در حالی رکورد بیشترین چاپ عکسش بر جلد نشریه تایم را ثبت کرده که باراک اوباما، در طول دو دوره ریاست‌جمهوری خود، تنها 23بار عکس جلد این نشریه شده بود. علاوه بر این، باراک اوباما دو بار هم به‌‌عنوان چهره سال این نشریه انتخاب شد و تصویرش بر جلد این هفته‌نامه قرار گرفت. تایم، طبق یک روش سنتی، هر سال در ماه دسامبر فردی را به‌عنوان چهره سال انتخاب می‌کند.

کلینتون، چهل‌ودومین رییس‌جمهوری امریکا بود. تصویر او در طول 8 سال فعالیتش در کاخ سفید، 35بار روی جلد هفته‌نامه تایم چاپ شد. هر چند همان‌طور که گفته شد چاپ عکس چهره‌های سرشناس بر جلد این نشریه، تنها به معنای محبوبیت و تایید آنها نیست؛ چراکه طبق گزارش‌های به‌دست ‌آمده، یکی از مواردی که چهره بیل‌ کلینتون بر جلد این نشریه قرار گرفت، مربوط به رسوایی اخلاقی او در رابطه با یکی از کارآموزان کاخ سفید بود.

در میان روسای جمهوری امریکا پیش از بیل‌ کلینتون، رونالد ریگان و ریچارد نیکسون، بیشترین آمار چاپ عکس بر جلد نشریه تایم را به خود اختصاص داده‌اند.  طبق آمار به دست آمده، تصویر رونالد ریگان، حدود 39بار بر جلد تایم قرار گرفت. به‌نظر می‌رسد ابتکارات نوین سیاسی و اقتصادی، ریگان را به شخصیتی خبرساز تبدیل کرده بود. سیاست‌های اقتصادی او در مدت ریاست‌جمهوری‌اش، منجر به کاهش تورم از 12.5درصد به 4.4درصد شد. علاوه بر فعالیت‌هایش، سوءقصدی که در دوره اول ریاست‌جمهوری‌اش به او شده بود نیز در خبرساز بودن ریگان، تاثیرگذار بود. همچنین سیاست اتخاذ شده در قبال اتحادیه‌های کارگری، جنگ جدید علیه موادمخدر و دستور اشغال گرانادا نیز از دیگر مسائلی بود که توجه رسانه‌ها را به او جلب می‌کرد.

در میان سایر روسای ‌جمهوری امریکا، ریچارد نیکسون بیشترین آمار حضور بر جلد نشریه تایم را به خود اختصاص داده است. چهره او در مدت 5 سال ریاست‌جمهوری، نزدیک به 43بار عکس ‌جلد این هفته‌نامه بود. نیکسون نخستین و تنها رییس‌جمهوری این کشور بود که از مقام خود کناره‌گیری کرد.

با این ‌حال، اگر ترامپ، با همین سرعت به خبرسازی‌های خود ادامه دهد، بی‌شک در عکس ‌جلد شدن در هفته‌نامه تایم، رکوردی چندین برابر بیشتر از نیکسون به خود اختصاص می‌دهد. آن‌طور که گزارش شده، ممکن است این موضوع که ترامپ تاکنون 14بار عکس جلد تایم بوده، پانزدهمین عکس جلد این هفته‌نامه شود.

 

ارسال نظر