رهایی از سایه داعش

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۱۴۲
رهایی از سایه داعش

 واشنگتن تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از درگیری‌ها در شهر موصل، به گزارش آزادی این شهر از اشغال داعش پرداخته است. طبق این گزارش عراق اعلام کرده: «رهایی از داعش نزدیک است.» با سقوط آخرین پایگاه داعش در عراق، مردم استان موصل، به‌مناسبت آزادی این شهر از دست تروریست‌ها، در خیابان‌های شهر جشن گرفته‌اند. به گفته بسیاری از تحلیلگران، گروه تروریستی داعش، پس از شکست‌های پی در پی در سوریه و عراق، نفس‌های آخر را می‌کشد. ارتش عراق در روز پنج‌شنبه، خبر داد که سربازان عراقی، توانسته‌اند با ورود به محوطه مسجد نوری، آخرین پایگاه داعش در موصل را نیز به دست آورند. برخی گزارش‌ها حاکی از ادامه درگیری در این بخش موصل است که در این خصوص مسوولان کشور عراق اعلام کرده‌اند که نیروهای این کشور تا دستگیری و از بین بردن آخرین عضو داعش به جنگ ادامه خواهند داد.

 فایننشیال تایمز:

 این روزنامه، گزارش اول خود را به سفر رییس‌جمهوری چین به هنگ‌کنگ اختصاص داده است. طبق این گزارش، رییس‌جمهوری چین، روز پنج‌شنبه برای نخستین‌بار به هنگ‌کنگ سفر کرد تا در مراسم بیستمین سالگرد استقلال هنگ‌کنگ از بریتانیا و پیوستن این کشور به چین، شرکت کند. هنگ‌کنگ در سال 1997 از استعمار بریتانیا خارج شد و باتوجه به پیوستن به چین، منطقه‌یی خودمختار ماند. هنگ‌کنگ در حال حاضر از مهم‌ترین بازارهای تجاری آسیایی در جهان است. فایننشیال تایمز، در این گزارش از اعتراض خیابانی مردم حامی دموکراسی پیش از حضور شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری‌ چین گفته است. معترضان خواستار برقراری دموکراسی و استقلال کامل هنگ‌کنگ از چین هستند. پس از جنبش اشغال و حمایت از دموکراسی در سال ۲۰۱۴ میلادی و شورش‌هایی که علیه مسوولان این منطقه و چین رخ داد پکن دیگر نمی‌خواهد شاهد بی‌ثباتی در هنگ‌کنگ باشد.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود به اجرایی شدن فرمان مهاجرتی ترامپ پرداخته است. پیش از این، در روز دوشنبه، دیوان عالی امریکا با تقاضای وکلای دولت ترامپ، به بررسی پرونده فرمان مهاجرتی رییس‌جمهوری امریکا پرداخت. ترامپ در نخستین ماه‌های ریاست‌جمهوری خود، فرمانی را امضا کرد که طبق آن، ورود اتباع 6 کشور به امریکا ممنوع اعلام شد. این فرمان در چند دادگاه مورد اعتراض قرار گرفت و اجرای آن متوقف شد. با تصمیم دیوان عالی، قرار شد تا زمان رسیدگی این دیوان به پرونده

 -‌حدود 4 ماه دیگر- اجرای بخش‌هایی از حکم مهاجرتی ترامپ، آغاز شود. طبق گزارش این روزنامه،  اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ، شامگاه پنج‌شنبه به وقت واشنگتن آغاز شد. طبق این فرمان ورود شهروندان این کشورها تا نود روز ممنوع است. البته دادگاه عالی امریکا در مواردی هم استثنا قائل شده است.

 

ارسال نظر