رهبر ارکستر ایرانی در جمع 25 مهاجر برتر کانادا

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۶۸
رهبر ارکستر ایرانی در جمع 25 مهاجر برتر کانادا

مازیار حیدری که امسال به عضویت هیات داوران جایزه معتبر جونو (مهم‌ترین جایزه موسیقی کانادا) در آمد به عنوان یکی از 25 مهاجر برتر سال 2017 کشور کانادا انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، مازیار حیدرى (آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی مقیم کانادا) به عنوان یکى از 25مهاجر برتر سال ٢٠١٧ در کشور کانادا برگزیده شد. این انتخاب، هر سال توسط مجله معتبر «مهاجرین کانادایى» با حمایت رویال بانک کانادا، براساس کارنامه و سوابق اجرایى مهاجران نمونه و با راى مخاطبان صورت می‌گیرد. مراسم اهدای نشان و تقدیر از برگزیدگان روز سه‌شنبه ٢٧ ماه ژوئن (7تیر) در شهر تورنتو برگزار می‌شود.

مازیار حیدری فوق لیسانس رهبری ارکستر از دانشگاه تورنتو است. او دستیار رهبر ارکستر هارت هاوس است. حیدری با ارکستر تورنتو به‌عنوان پیانیست و دستیار رهبر با آیکات به‌عنوان مدیر موسیقی و رهبر ارکستر و به‌عنوان مدرس آزاد موسیقی، پیانو، آهنگسازی و رهبری در کانادا فعالیت دارد. او همچنین 6 سال سابقه تدریس پیانو و ارکستراسیون در دانشگاه هنر تهران دارد و بیش از 10سال به‌عنوان مصنف، دستیار رهبر و پیانیست با ارکستر موسیقی ملی ایران همکاری داشته است. مازیار حیدری در سال ۲۰۱۷ دستاورد بسیار بزرگی داشته و آن هم انتخاب او برای هیات داوران جوایز معتبر جونو، مهم‌ترین جایزه موسیقی کانادا، است.

مازیار حیدری درباره روند انتخاب 25 مهاجر برتر سال کانادا گفت: نامزدهاى این جایزه باید از بین مهاجران باشند که فعالیت‌هاى حرفه‌یى و اجتماعى تاثیرگزارى در جهت مثبت به‌خصوص در سال گذشته و همین‌طور از بدو ورود به کانادا انجام داده باشند. ابتدا یک لیست ٧٥ نفرى برگزیده می‌شوند و در مرحله دوم از بین آنها ٢٥ نفر به‌عنوان برندگان نهایى انتخاب می‌شوند.

از برگزیدگان سال‌هاى گذشته هم می‌توان به برخى وزراى کابینه فدرال کانادا نظیر وزیر دفاع آقاى هارجیت ساجان (اصلیت هندوستان) و برخى چهره‌هاى کارآفرین و همچنین دانشگاهى مهاجر اشاره کرد. اکثر این برگزیدگان توانسته‌اند با فعالیت‌های‌شان تاثیر مشخص و مثبتى در جامعه چند ملیتى کانادا داشته باشند. در میان نامزدهاى امسال می‌توان به نام وزیر مهاجرت کانادا آقاى احمد حسین (اصلیت سومالیایى) اشاره کرد.

 

ارسال نظر