پیروزی محدود ترامپ

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۸۹
پیروزی محدود ترامپ

  نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ ارائه کرده است. طبق این گزارش، دیوان‌عالی امریکا با بررسی پرونده فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، اعلام کرده که تا زمان بررسی نهایی فرمان، بخش‌هایی از آن اجرا خواهند شد. پیش از این وکلای دونالد ترامپ، خواستار بررسی فرمان او شده بودند که طبق آن، ورود شهروندان 6 کشور به امریکا، به مدت 90 روز ممنوع شده بود. همچنین ورود پناهجویان نیز با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده بود. با این حکم در چند دادگاه مخالفت شده و اجرای آن متوقف شده بود. طبق نظر دیوان عالی امریکا، با برداشته شدن بخشی از محدودیت‌های اعمال شده بر فرمان مهاجرتی ترامپ، قسمتی از این قانون به اجرا گذاشته می‌شود. ترامپ که پیش از این هدف خود را از فرمان مهاجرتی، افزایش امنیت در امریکا عنوان کرده بود، تصمیم جدید دادگاه را پیروزی آشکار برای امنیت ملی امریکا خوانده است.

 وال‌استریت ژورنال:

این نشریه با انتشار عکسی از دیدار دونالد ترامپ و ناراندرا مودی نخست‌وزیر هند، به تشریح این دیدار پرداخت. به گزارش وال‌استریت ژورنال، پیش از این، بحث و تبادل نظر درباره مسائل اقتصادی، امنیتی و دفاع در دستور کاری رهبران این دو کشور بود، اما چالش‌های بسیاری که پیش‌روی این دو کشور است، تا حدودی مانع بررسی هدف‌های مورد نظر شد. مودی، نخستین مهمان خارجی ترامپ بود که با ضیافت شام از او پذیرایی شد. طبق گزارش‌های منتشر شده، قبل از سفر مودی، دونالد ترامپ مجوز فروش پهپادهای غیرمسلح را به ارزش 2میلیارد دلار به هند صادر کرد. هرچند که در این روزها تمرکز ترامپ بر روابط با چین برای مهار کره‌شمالی بوده اما امریکا و هند از افزایش توان نظامی چین در اقیانوس هند، نگرانی‌های مشترکی دارند. ملاقات مودی و ترامپ در کاخ سفید در حالی برگزار شد که هر دو، رویکردی انتقادی علیه مسلمانان و مهاجران دارند.

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه نخست خود گزارش داده که براساس طرح بیمه درمانی دولت ترامپ و حذف «اوباماکر» تا سال 2026، نزدیک به 26میلیون امریکایی بیمه درمانی نخواهند داشت. به گزارش واشنگتن پست، هم‌زمان با به رای گذاشته شدن این لایحه در سنا، مخالفت‌ها با این طرح شدت گرفته است. این مخالفت‌ها در حالی صورت گرفته که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، نسبت به تصویب این لایحه ابراز امیدواری کرده است. دموکرات‌ها، از مخالفان سرسخت لایحه پیشنهادی خدمات درمانی ترامپ هستند. در کنار دموکرات‌ها، 5 سناتور جمهوری‌خواه نیز اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند از این لایحه حمایت کنند. بسیاری از جمهوری‌خواهان هم نسبت به آینده این لایحه ابراز نگرانی کرده‌اند. براساس طرح پیشنهادی ترامپ، شرایط بیمه درمانی برای افراد کم‌درآمد سخت‌تر می‌شود و شرکت‌های بیمه نیز مجاز هستند حق بیمه افراد با بیماری‌های مزمن را افزایش دهند.

 

 

ارسال نظر