ترس آتش‌سوزی در 5 برج مسکونی لندن

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵
ترس آتش‌سوزی
در 5 برج مسکونی لندن

 وال استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تخلیه 5 برج مسکونی لندن منتشر کرده است. به گزارش این نشریه، صدها نفر از ساکنان 5 برج مسکونی در لندن، با نگرانی از احتمال آتش‌سوزی، از خانه‌های خود خارج شدند. آتش‌سوزی هفته گذشته برج گرنفل، از یخچال معیوب آغاز شده و با سرایت به روکش‌های آلومینیومی قابل اشتعال این بنا، به سایر طبقات نیز سرایت کرده است. براین اساس، این نگرانی که ممکن است حادثه گرنفل تکرار شود، آنها را وادار به تخلیه ساختمان کرده است. در این مورد شهردار منطقه نیز تایید کرده است که با توجه به آزمایش‌های صورت‌گرفته روکش‌های بیرونی ساختمان مطابق با استانداردهای مورد نظر نبوده و در مقابل آتش‌سوزی مقاوم نیست. او همچنین اعلام کرده که 800 نفر از ساکنان این 5 برج مسکونی به دلیل ترس از وقوع آتش‌سوزی به مکان‌های موقت برای اسکان منتقل خواهند شد.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در ضمیمه آخر هفته در صفحه اول خود، به شرایط کشورهای عربی برای پایان بحران قطر پرداخته است. طبق گزارش این نشریه، کشورهای عربی فهرستی از شروط تهیه کرده‌اند که در صورت پذیرفته‌شدن آنها از سوی دولت قطر، روابط دیپلماتیک با این کشور از سر گرفته خواهد شد. از مهم‌ترین شرایط کشورهای عربی، کاهش روابط قطر با ایران و خروج نیروهای ترکیه از پایگاه قطر است. از دیگر شرایط ذکر شده، تعطیلی شبکه «الجزیره» است. در پی اعلام این شرط از سوی کشورهای عربی، شبکه «الجزیره» این عمل را به عنوان بخشی از شروط برای برقراری لغو تحریم‌های دیپلماتیک قطر محکوم کرده است. به گفته یکی از مقامات مسوول، کشورهای تحریم‌کننده به رهبری عربستان 10 روز فرصت برای دولت قطر تعیین کرده‌اند تا این خواسته‌ها را برآورده کند. این فهرست را کویت- به عنوان میانجی- به دولت قطر تحویل داده است.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، در گزارشی، به تلاش مخفیانه‌ مقامات امریکایی برای آزادی گروگانی که در سوریه دستگیر شده، پرداخته است. به گزارش نیویورک‌تایمز، رییس سازمان سیا با یکی از مقام‌های ارشد دولت سوریه برای آزادی خبرنگاری که توسط دولت سوریه دستگیر شده، رایزنی کرده است. به گزارش این روزنامه، از روزهای آغاز فعالیت دونالد ترامپ، دولت او در جست‌وجوی راه‌هایی برای آزادی یک روزنامه‌نگار امریکایی بوده که آخرین گزارش‌ها از دستگیری او در سوریه خبر می‌دهند. «آستین تایس»، روزنامه‌نگار امریکایی، 5 سال پیش در هنگام انجام وظیفه ناپدید شده و تاکنون تلاش‌های دیپلمات‌ها برای آزادی او نتیجه‌یی نداشته است. اکنون، مقامات کاخ سفید تصمیم گرفته‌اند به صورت مخفیانه، مسیرهایی برای آزادی او پیدا کنند. روابط نامطلوب امریکا و سوریه نیز بر حساسیت این موضوع می‌افزاید. ادعای رسانه‌های امریکایی در صورتی اعلام شده که هنوز دولت روسیه دستگیری این خبرنگار را تایید نکرده است.

 

 

ارسال نظر