شکوه غدیر در خیابان‌ ولیعصر

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۰۲:۵۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۸۵۶
شکوه  غدیر در خیابان‌ ولیعصر

دیروز و به مناسبت عید غدیر، هیئات مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود همزمان با روز عید غدیر خم اقدام به برگزاری مهمانی ده کیلومتری غدیر در مسیر چهارراه پارک‌وی تا چهارراه ولیعصر (عج) کردند تا در این روز خجسته با برگزاری برنامه‌های مختلف شاد پیوند «نبوت» و «امامت» را در نقطه اوج خود یعنی روز غدیر جشن بگیرند؛ اتفاقی زیبا که تداعی کننده پیاده‌روی اربعین بود. مردم تهران دیروز نشان دادند که غدیر گره محکمی برای رشته دیانت و تکمیل رسالت است.

برپایی موکب‌های مردمی که تعداد آن به بیش از ۶۰۰ موکب می‌رسد حد فاصل ابتدای چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک‌وی توسط دوستداران و عاشقان راه امیرمومنان علی(ع) اعم از پیر و جوان، دانش‌آموز و هیاتی‌ها، زن و مرد برپا شده است تا از محبان ولایت و امامت پذیرایی کنند؛ مهمانان مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر امروز نمک‌گیر سفره با کرامت علوی شده‌اند. اشتیاق زاید‌الوصف موکب‌داران و شرکت‌کنندگان در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر جلوه‌ای از دلدادگی و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که نشان می‌دهد محبت و ارادت مردم ایران به امیرمومنان علی (ع) به گونه‌ای با جوهر و سرشت آنان عجین شده است.

طبق گفته بسیاری از موکب‌داران از شامگاه گذشته برای برپایی موکب در محل معین مستقر و از بامداد اقدام به تهیه و انتقال شربت و شیرینی کردند تا از مهمانان امیر مؤمنان علی (ع) آبرومندانه و به بهترین شکل پذیرایی کنند. لازم به تاکید است طبق اعلام ستاد مردمی برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید غدیر از عموم شهروندان خواسته شده برای حضور در این جشن بزرگ عید الله اکبر، از خطوط مترو تهران استفاده کنند. شهروندانی هم که با اتومبیل شخصی راهی مسیر برپایی این جشن بزرگ شدند با همکاری نیروی ناجا می‌توانند خودروی خود را در خیابان طالقانی، بلوار کشاورز، خیابان کریم‌خان، خیابان زرتشت، خیابان فاطمی، خیابان مطهری، خیابان بهشتی، خیابان وزرا، بلوار آفریقا، خیابان گاندی، بزرگراه حقانی، خیابان ملاصدرا، بزرگراه نیایش، بزرگراه کردستان، بزرگراه چمران و پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی پارک کردند.

 

ارسال نظر