روند بازار تغییر می‌کند

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۰۳:۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۹۰۰۳۳
روند بازار 
تغییر می‌کند

علی عصاری

پتانسیل برای رشد بورس وجود دارد. ممکن است رشد بورس با اصلاح زمانی و قیمتی همراه باشد اما شاخص طی این هفته خصوصا شنبه مثبت خواهد بود. تقریبا آخرین هفته اردیبهشت ماه بود که شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رسید. پس از آن وارد یک فاز اصلاحی شد و این فاز تا سه‌شنبه هفته اخیر ادامه داشت. اما شاخص کل با کندل قدرت و حجم کم شاخص به مدار رشد بازگشت.

با توجه به اینکه حجم معاملات بازار سرمایه در محدوده پایینی است، با بالابردن چند نماد شاخص‌ساز مثل نمادهای خودرویی، شستا، فولاد و فارس شاخص می‌تواند حرکت مثبتی را نشان دهد. 

منظور ما از شاخص‌سازی مثبت شدن نمادهای شاخص‌ساز است و نه دستکاری در معاملات بازار. شاخص‌سازی یعنی ورود نقدینگی به نمادی شاخص‌ساز برای مثبت کردن شاخص کل بورس. 

این روزها نمادهایی شاخص‌سازی می‌شوند که در این وضعیت بازار فروشنده ندارند. یعنی یک بازاری که به نسبت یک بازار خشک است و پتانسیل حرکت بالا را دارد. البته عوامل سیاسی تاثیر زیادی روی بازار سرمایه دارد و اگر عوامل سیاسی تغییر کند ممکن است روند بازار نیز معکوس شود.

از سوی دیگر با توجه به اخبار ضد و نقیض مخابره شده از برجام، روند معاملات در هفته آینده متعادل پیش‌بینی می‌شود، چراکه همه گروه‌های بزرگ درگیر این اخبار هستند. برخی گروه‌های کوچک و متوسط مانند صنایع نیروگاهی، زراعتی، غذایی و سیمانی در کنار برخی تک‌سهم‌ها می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

 

ارسال نظر