2 ساعت دود آتش در آسمان تهران

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۰۵۵
2 ساعت دود آتش 
 در آسمان تهران

آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه نفت تهران در آخرین ساعات دیروز هرچند با حداقل خسارت جانی به پایان رسید اما لحظات دلهره‌آوری را برای مردم ایجاد کرد. 

به گزارش خبرنگار ما، ساعت 19:18 عصر چهارشنبه یک مورد آتش‌سوزی در محوطه پالایشگاه ری اعلام شد که بلافاصله ماموران آتش‌نشانی در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند. با توجه به حجم بسیار بالای سوخت که در پالایشگاه وجود دارد بلافاصله ایستگاه‌های کمکی نیز اعزام شدند و ستاد بحران استان تهران برای مدیریت آن وارد شد. این در حالی بود که به دستور ستاد بحران 10 دستگاه آمبولانس نیز به محل اعزام شدند تا زخمی‌های احتمالی را به بیمارستان منتقل کنند. در حالی که لحظات دلهره‌آوری برای مردم اطراف پالایشگاه ایجاد شده بود، بلافاصله به دستور ستاد افراد احتمالی که از شهروندان بودند به کمک ماموران از محل خارج شدند. 

یکی از ماموران آتش‌نشانی حاضر در محل به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه افراد زیادی در محل پالایشگاه نبودند و بعد از ورود به محل متوجه شدیم آنچه رخ داده در یکی از خطوط اضطرار گاز مایع در پالایشگاه تهران دچار حریق شده است. نگرانی ما از حضور مردم در محل بود که با همکاری پلیس بلافاصله محل را تخلیه کردیم. اولین گام برای ما همزمان با اطفای حریق دور کردن شهروندان از محل بود تا کمترین آسیب را داشته باشیم. البته مهندسان حاضر در محل نیز خیلی سریع از روی اطلاعاتی که داشتند محل حادثه و میزان گاز موجود رااعلام کردند که این موضوع برای ما خیلی کمک‌کننده بود. همچنان در حال اطفای حریق از سوی همکاران هستیم و باتوجه به حجم دود و سمی که در محل وجود دارد ما باید به‌طور مرتب جایگزین همدیگر شویم. که فعلا همکاران در حال اطفای حریق هستند. آتش‌نشانان با استفاده از سیستم‌های موجود در پالایشگاه مخازن کناری را خنک کردند. 

  آیا خرابکاری اتفاق افتاده است ؟

خفایی، رییس روابط عمومی پالایشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا خرابکاری اتفاق افتاده است، گفت:  هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی روی داده و هم‌اکنون در حال مهار آتش‌سوزی هستیم.

  علت آتش‌سوزی 

در پالایشگاه نفت تهران چه بود؟

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران تهران در پاسخ به این سوال که دلیل آتش‌سوزی در پالایشگاه چه بوده است، گفت: : حادثه بر اثر نشت یکی از خطوط انتقال داخل پالایشگاه رخ داده و چون توام با حریق بوده، دود گسترده‌ای دیده می‌شود.

  خوشبختانه تا این لحظه تلفات 

جانی نداشته‌ایم

به دلیل ضریب ایمنی بالای پالایشگاه، مشکل خاصی نخواهیم داشت اما برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از سرایت آتش به مخازن دیگر باید سرعت عمل داشته باشیم.

  مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت تهران بعد از 2 ساعت 

ساعت 21:17 دقیقه دیشب مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران با اعلام اینکه حادثه آتش‌سوزی در مخزن گازوییل پالایشگاه روی داده است، گفت: آتش‌سوزی مهار شده است. هرچند آتش‌نشانانی که در محل حاضر بودند اعلام کردند در حال لکه‌گیری کامل هستند اما آتش‌سوزی به‌طور کامل مهار شده و خطری پالایشگاه و مردم را تهدید نمی‌کند.  یک متخصص اورژانس هم توصیه کرد مردم به دلیل وجود سم ناشی از آتش‌سوزی در هوا در محل تجمع نکنند و تا حد امکان فردا را در محل نباشند.

 

ارسال نظر