ارزهای دیجیتال پشتوانه ندارند

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۹۲۷
ارزهای دیجیتال پشتوانه ندارند

رسول رحیم‌نیا

بازار سرمایه در سال 1400 وضعیت مطلوب و معتدلی خواهد داشت و بازدهی آن به میانه عدد 25 یا 40 درصد خواهد رسید.

برخی از سهامداران سرمایه خود را از بورس به سمت وسوی ارزهای دیجیتال می‌برند، این ارزها دارای دو نکته می‌باشد نخست؛ از مزایای رشد در بازارهای جهانی استفاده می‌کنند و دوم اینکه؛ این نوع ارزهای دیجیتال بر پایه دلار هستند و در مقابل دلار خود را حفظ می‌کنند.

نکته این است که ارزهای دیجیتال هیچ نوع پشتوانه‌ای ندارد این موضوع باعث می‌شود که نوسات بسیار شدیدی را تجربه کند. به نظر بنده ساختار بسیار مشکلی برای وجود سرمایه‌گذاران و سرمایه‌ها وجود ندارد و احتمال این می‌رود که با کوچک‌ترین نوسان سرمایه‌گذاران از این بازار خارج شوند. وضعیت بورس نیز مشخص است و سال آینده به تعادل می‌رسد در نتیجه میزان اعتماد سهامداران نسبت به این بازار افزایش می‌یابد.باتوجه به جدیت سازمان بورس برای حمایت از بازار سرمایه، بورس وضعیت بسیار خوبی را تا پایان سال تجربه می‌کند.

همچنین بازار سرمایه هوشمند است و تمامی موارد را به صورت هوشمند تشخیص می‌دهد. به نظر بنده و باتوجه به شاخص‌های عملکردی بازار تنها چیز بسیار مهم این است که کلیت بازار درست شود و فقط تصمیمات سیاسی نگرفته شود. یکی از نکات مهم دخالت دولت در سیاست‌گذاری بازار است و این دخالت آثار بدی بر روی بازار سهام داشته. هیچ گروهی حاضر نیست که هزینه‌ای برای جبران بازار پرداخت کند. در حقیقت همه گروه‌ها دست در جیب مردم کرده‌اند تا بازار سرمایه را نجات دهند و آن حمایت‌ها نیز از طریق صندوق‌ها به واسطه پول مردم رخ دهد. گروهی می‌خواهند با پول مردم تامین مالی و حمایت از بازار انجام دهند که منطقی نیست.

 

ارسال نظر