این راه و رسم خدمتگزاری به مردم نیست!

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۸۹۵
این راه و رسم خدمتگزاری
 به مردم نیست!

مریم شاهسمندی

همیشه همین‌طور است، مسوولان یا غافلگیر می‌شوند یا سعی می‌کنند تقصیر را به گردن یکدیگر بیاندازند و بالاخره هم این دولت است که به دلیل ندادن بودجه مصوب شده برای مسائل عمرانی شهرها مقصر شناخته می‌شود. اکثر شهرهای جنوبی کشور را سیل در برگرفته، نزدیک به 10 نفر از هموطنانمان در این میان جان باخته‌اند. بسیاری دیگر زندگی و کسب و کارشان را از دست داده‌اند. استاندار می‌گوید اینها به من ربطی ندارد و مربوط به شهردار و شهرداری است، شهردار می‌گوید استانداری هزینه لایروبی را به شهرداری نداده و حالا هم که مشخص شده دولت اصلا بودجه را به هیچ‌کدام پرداخت نکرده است. اما باز هم این سوال همیشگی پیش می‌آید که با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی چندین روز قبل از وقوع بارش و سیل این مسوولان محترم کجا بودند و به چه کاری مشغول بودند که یادشان رفت به اخبار هواشناسی گوش بدهند و راه چاره‌ای بیندیشند قبل از اینکه زندگی مردم بی‌پناه را آب ببرد.  

چرا باید چنین اتفاقی بارها و بارها در کشور ما رخ بدهد و هر بار مسوولان در مقابل دوربین‌ها قرار بگیرند و از تلاش‌هایشان بگویند و بعد هم ماجرا را به غافلگیری و ناگهانی بودن اتفاق ربط بدهند و از زیر بار مسوولیت شانه خالی کنند. مسوولان محترم سری به لرستان و پلدختر بزنید و ببینید بعد از دو سالی که از سیل آنجا گذشته مردم در چه وضعیتی هستند، وعده‌ها چقدر محقق شده، حالا هم که مردم مظلوم و ستم‌دیده جنوب کشور که در زمان هفته دفاع مقدس می‌شوند تاج‌سر و قبل و بعد از آن کسی اصلا این مردم را به خاطر نمی‌آورد، گرفتار سیل شده‌اند. 

کاش تنها سیل بود، فاضلاب شهری به خانه‌هایشان ریخته شده، در این شرایط که کرونا به تنهایی اینقدر انسان را به کشتن داده، حالا مردم چطور باید در خانه‌هایی که پر از آب‌های آلوده فاضلاب هست زندگی کنند. اصلا به این فکر کرده‌اید این مردم تا زمانی که خانه و زندگی‌شان از آب خالی شود و خشک شود باید کجا ساکن باشند. اصلا در این شهرهای سیل‌زده جایی هست که از سیل در امان مانده باشد و مردم بتوانند در آن استراحت کنند و برای تمیز کردن خانه و زندگی‌شان تجدید قوا کنند؟

آقایان همیشه غافلگیر، چند نفر دیگر باید بر اثر سیل‌های فصلی جان خودشان را از دست بدهند؟ چند خانواده دیگر باید بی‌سرپناه و آواره شوند؟ تا شما به خودتان بیایید و به جای اینکه مشغول شکستن کاسه و کوزه‌ها بر سر یکدیگر باشید، به مردم فکر کنید و مشکلاتی که در سایه بی‌توجهی و بی‌مسوولیتی شما بر سرشان آوار شده را رفع کنید؟ لایروبی جوی‌های آب چقدر هزینه دارد؟ این را هم می‌خواهید به تحریم‌ها نسبت دهید؟ شهرداری‌ها که از انواع و اقسام راه‌ها کسب درآمد می‌کنند چرا نباید موظف باشند که در فصل بارش این کار را انجام دهند. تعلیق شهردار یک شهر سیل‌زده که مردم در آن زندگی‌شان را از دست داده‌اند چه دردی را دوا می‌کند. قبل از آنکه افراد بی‌مسوولیت و بی‌تخصص را در مسندی بنشانید باید به این چیزها فکر کنید، نه وقتی که آن فرد با بی‌توجهی و بی‌تخصصی خود به هزاران نفر آسیب می‌رساند تازه به فکر برکناری و تعلیق او باشید.

 فشار اقتصادی به اندازه کافی کمر مردم را شکسته شما دیگر با این غافلگیری‌ها نمک روی زخمشان نپاشید، این راه و رسم خدمتگزاری به مردم نیست.

 

 

ارسال نظر