نیویورک‌تایمز: اسراییل پشت ترور فخری‌زاده بود

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۴۸۶
نیویورک‌تایمز: اسراییل پشت ترور فخری‌زاده بود

روزنامه امریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» پرداخت. این روزنامه امریکایی در بخشی از گزارش خود نوشت که سه مقام اطلاعاتی گفته‌اند که اسراییل پشت حمله به این دانشمند ایرانی بوده‌اند. نیویورک تایمز نوشت: «مشخص نیست امریکا تا چه اندازه پیش از انجام این عملیات از آن مطلع بوده است اما امریکا و اسراییل دو متحد نزدیک بوده و پیشینه طولانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند. نتانیاهو نیز در پستی تلگرامی که خبرگزاری فارس آن را باز نشر داد گفت: نمی‌خواهم شما را از همه کارهایی که این هفته انجام داده‌ایم مطلع کنم! می‌خواهم لیست کارهایی را که این هفته انجام داده‌ام، با شما به اشتراک بگذارم، البته لیست کوچکی است و من نمی‌خواهم شما را از همه این کارها مطلع کنم. ولی می‌خواهم به شما بگویم که یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پرتنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید. 

  واکنش ترامپ به ترور شهید فخری‌ زاده

رییس‌جمهور امریکا با بازنشر چند توییت از جمله توئیت‌های عبری و انگلیسی از یک خبرنگار اسراییلی به ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.در توییت انگلیسی «یوسی ملمن» خبرنگار اسراییلی که مورد تایید ترامپ قرار گرفته، آمده است که محسن فخری‌زاده سال‌ها جزو اهداف موساد بوده است.

   واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به ترور محسن فخری زاده

رسانه‌های صهیونیستی به خبر ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان واکنش نشان دادند. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جوروزالم پست طی گزارشی به خبر ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای در آبسرد دماوند پرداخت.این روزنامه به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد که محسن فخری‌زاده در پی حمله عناصر تروریستی ترور شد.پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آف اسراییل نیز گزارش داد که منابع آگاه این ترور را تایید کرده‌اند و اطلاعات تکمیلی بزودی اعلام خواهد شد.هاآرتص نیز در گزارشی این خبر را به نقل از رسانه‌های ایران تایید کرد.

   معاون وزیر خارجه پیشین امریکا: ترور فخری‌زاده ممانعت از دیپلماسی بود

مارک فیتز پاتریک، معاون وزیر امور خارجه پیشین امریکا در پی ترور امروز شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته ایرانی در صفحه توییترش نوشت: دلیل ترور فخری‌زاده ممانعت از پتانسیل جنگی ایران نبود، بلکه هدف ممانعت از دیپلماسی را دربر داشت. او همچنین در واکنش به پیام توییتری کتربر دیگری که با اشاره به این ترور مدعی شده بود فخری‌زاده «معمار برنامه هسته‌ای نظامی ایران» بوده است، گفت: این اتفاق بزرگی است اما برنامه هسته‌ای ایران مدت‌هاست از آن موقعیتی که به افراد وابسته بود گذر کرده است.

  نخستین واکنش اتحادیه اروپا به ترور شهید فخری‌زاده

کارل بیلدت، رییس اندیشکده شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا بعید نیست که این ترور هدفمند تلاشی برای جلوگیری از بازگشت تیم بایدن به فرایند دیپلماتیک با ایران و احیای برجام بوده باشد

 

ارسال نظر