افشای متصرفان

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۸۲۰
افشای متصرفان

نام محمود احمدی‌نژاد  غلامعلی حداد عادل   نیروی دریایی ارتش، سپاه  مجمع تشخیص مصلحت نظام  خانم‌ها ابتکار و مولاوردی  کاظم جلالی،  زاکانی و...   در لیست متصرفان  املاک بنیاد مستضعفان به چشم می‌خورد

 

گروه راه وشهرسازی|

سید پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان در اظهاراتی کم سابقه نام برخی از تصرف کنندگان املاک و مستغلات متعلق به این بنیاد را اعلام کرد و از آنها خواست که هر چه زودتر این اموال را به بنیاد مستضعفان مسترد کنند تا درآمدهای ناشی از فروش املاک یادشده، صرف مستضعفان و افراد بی بضاعت شود. در میان نام‌های اعلام شده، اسم سید محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد، دو رییس‌جمهور سابق که البته اولی ملک متعلق به بنیاد مستضعفان را پس داده است و دیگری هنوز در ملک این بنیاد مستقر است و همچنین غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب پارسی، نیروی دریایی ارتش، سپاه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و... به چشم می‌خورد.افشاگری فتاح فارغ از هر انگیزه و نیتی، در شرایطی انجام شده است که برخی پرونده‌های مشابه در سازمان‌های دیگر از جمله پرونده بازپس‌گیری 2000 ملک متعلق به شهرداری تهران، فرآیند دیگری را طی می‌کنند. فرآیندی که مورد انتقاد ناظران و البته برخی از اعضای شورای شهر پنجم تهران نیز هست و انتظار می‌رود، شهرداری تهران نیز همچون بنیاد مستضعفان، نام تصرف‌کنندگان این املاک را اعلام کند.

     پیامدهای خط و نشان فتاح؟

به گزارش تسنیم، سید پرویز فتاح شامگاه شنبه در یک برنامه تلویزیونی، در پاسخ به سوالی درباره نتیجه خط و نشانی که برای بازپس‌گیری املاک از دست برخی‌ها گرفته بود، گفت: ما روی همان حرفی که در روز معارفه زدیم هستیم؛ این موضوع نیز از دانشکده خبر شروع شد تا خبرش به همه برسد و انصافا آنها بزرگواری کردند و بعد از مذاکرات، مهلت گرفتند و دانشکده خبر تحویل ما شد و ما دست‌بوس آنها هستیم. خوشبختانه برخی‌ها به گفته ما برای بازپس دادن و تعیین تکلیف املاک مستضعفان عمل کردند و برخی نصفه نیمه عمل کردند و متاسفانه برخی نیز به‌رغم پیگیری‌ها عمل نکرده‌اند.

     ساخت سونا و جکوزی در کاخ مرمر

وی در مورد برخی از اسامی مطرح شده در رسانه‌ها نیز گفت: یکی از املاکی که سر و صدا کرد، کاخ مرمر بود که زمانی دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و حتی قبل از مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز دست عده دیگری بود و بعد از ایشان هم مدتی در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بود؛ بعد از آمدن من به بنیاد، دولت تصمیم داشت آن محل را به دلیل نزدیکی به کاخ ریاست‌جمهوری، تبدیل به محلی برای تشریفات مهمانان خارجی کند که من از آقای روحانی خواستم که این کاخ به موزه تبدیل شود و خوشبختانه دولت هم همراهی کرد و این کاخ به موزه هنر ایران تبدیل شد.فتاح گفت: من قبلا هم گفتم که نباید مسوولان جمهوری اسلامی در این کاخ‌ها مستقر می‌شدند؛ ولی به هرحال متاسفانه این کاخ آسیب دیده بود؛ ما تلاش کردیم مینیاتوری آن را بازسازی کنیم، ولی در این کاخ آسانسور گذاشته بودند، کنده کاری کرده بودند و در طبقه دوم، حمام و جکوزی ساخته بودند؛ ولی ما جز این موارد، مابقی را بازسازی کردیم تا مردم ببینند رضاشاه و فرزند ناخلفش چه کردند.

     ساختمان 9 طبقه در نیاوران

رییس بنیاد مستضعفان با انتقاد از ساخت و ساز در ملک متعلق به بنیاد مستضعفان توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کنار مرکز پژوهش‌های مجلس و در همان منطقه نیاوران، در ملکی که در اختیار مجمع تشخیص و مرکز تحقیقات استراتژیک بود، یک ساختمان عجیب 9 طبقه آن هم بدون مجوز ما و بدون داشتن پروانه و پایان کار ساخته شده و حتی بخشی از آن در حریم یک مالک خصوصی دیگر ساخته شد؛ البته خوشبختانه آنجا را پس گرفته ایم، ولی این ساختمان که معلوم نیست کاربری آن تجاری، اداری است یا مسکونی، استخر به این بزرگی را برای چه می‌خواستند؟ یا چه کسانی می‌خواستند در آن اقامت کنند؟ در حال حاضر ما آنجا را تحویل گرفتیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم آنجا برود و نسبت به آن ادعا داریم و اگر لازم شد مرجع قضایی باید درباره آن حکم صادر کند.وی با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد مستضعفان ده‌ها پرونده قضایی در قوه قضاییه دارد خاطرنشان کرد: ما قطعا کوتاه نخواهیم آمد مگر بنده از بنیاد مستضعفان بروم.

    ساختمان 200  میلیاردی در اختیار حداد  عادل

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مطرح شده، مدرسه آقای دکتر حداد عادل بود که برای اداره مدرسه فرهنگ این ملک را در منطقه فرشته و الهیه خیابان چناران گرفته بودند که اجاره آن چند بار تمدید شده بود و الان هم مدت اجاره تمام شده است؛ البته مبلغ اجاره این ملک، مبلغ اجاره به روز نبود و با ملاحظه بود.رییس بنیاد مستضعفان گفت: در حال حاضر با توجه به اتمام زمان اجاره این ملک، آقای حداد عادل باید تصمیم بگیرند یا اجاره روز را بپردازند یا اینکه این ملک را به ما برگردانند که هنوز با این کش و قوس‌ها برنگشته و ارزش آن بیش از 200 میلیارد تومان است و اگر ما آن را تحویل بگیریم حتما آن را می‌فروشیم و برای خرج کردن آن برای محرومان، درنگ نمی‌کنیم.فتاح اضافه کرد: علاوه بر این ملک، آقای حداد عادل یک زمین گرفته بودند تا در آن مدرسه بسازند و مدرسه فرهنگ خیابان فرشته را تخلیه کنند؛ این زمین سال‌های سال دست ایشان بود، ولی متاسفانه به دلیل قرارداشتن آن روی گسل، نتوانستند از شهرداری مجوز بگیرند؛ این زمین 8 هزار متر و در منطقه هروی است؛ البته ایشان بزرگواری کردند و با پیگیری‌های ما آن را در چند ماه گذشته تحویل دادند که ارزش آن بیش از 400 میلیارد تومان است و ما آن را می‌فروشیم و حتما آن را برای محرومیت زدایی هزینه می‌کنیم.

    ماجرای مرکز مطالعات زنان

فتاح همچنین گفت: یکی از املاک بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانم ابتکار و مولاوردی و دیگران قرار داشت که قبل از من تخلیه شده بود؛ آنها البته با مجوز آنجا بودند، ولی ادعایی داشتند که آن ملک باید در اختیار آنها بماند، ولی بنیاد توانست آنها را برای تخلیه قانع کند، ولی آنها بابت تخلیه این ملک و با توافق بنیاد مستضعفان، 5 میلیارد تومان گرفته بودند؛ بعد از حضور من و پس از بررسی‌ها ایراداتی مطرح شد؛ این کار خلاف بود چراکه کسی که سال‌های سال در ملکی نشسته بود باید اجرت المثل هم بپردازد؛ ولی آنها ظاهرا جایی را تهیه کردند و البته ما نامه‌نگاری کردیم و امیدواریم که برگردد و مشکل حقوقی و قضایی پیدا نکند.

    بنیاد باران ملک را پس داد

رییس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به ملک در اختیار آقای خاتمی رییس‌جمهور اسبق نیز گفت: این ملک که برای موسسه باران بود قبل از حضور من در بنیاد مستضعفان تخلیه شده بود و بعد از کرونا با همکاری وزارت بهداشت و درمان آنجا را تبدیل به محلی برای قرنطینه بیماران کرونایی کردیم و الان هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

     ملک ولنجک در اختیار احمدی‌نژاد

وی گفت: همین مساله با آقای احمدی‌نژاد وجود دارد؛ ایشان در حال حاضر با مجوز، در ملکی به مساحت 1800 متر مربع در منطقه ولنجک هستند که البته اطرافیان ایشان به ما پیغامی دادند که حاضرند به ملکی در منطقه دیگری در مرکز شهر یا پایین شهر نقل مکان کنند. البته ما ملکی با این مشخصات در اختیار نداریم، ولی از روحیه مردمی ایشان انتظار داریم که این ملک به مردم برگردد.

     ملک مرکز پژوهش‌ها را پس بدهید

فتاح ادامه داد: یکی دیگر از املاک بسیار خوب و ارزشمند ما در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که قبلا در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و حالا در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس است که قبلا آقای کاظم جلالی مسوول آنجا بودند؛ لذا حالا که شنیده‌ام آقای زاکانی مسوول این مرکز شده و ما حتما سراغ ایشان می‌رویم؛ باید اجاره آن داده شود؛ لذا ما حتما از آقای زاکانی به عنوان یک بسیجی انتظار داریم اولین کار انقلابی ایشان تخلیه آنجا و نقل مکان این مرکز به جای دیگری در محدوده مجلس شورای اسلامی باشد.

    گلایه از نیروهای نظامی

فتاح گفت: متاسفانه یکی از جا‌هایی که ما حریفشان نمی‌شویم نیرو‌های مسلح هستند که قانونا نمی‌توانیم از آنها شکایت کنیم؛ مثلا زمینی متعلق به بنیاد مستضعفان در یک جای بسیار خوبی در منطقه کوهک، در اختیار نیروی دریایی ارتش است که علی رغم موافقت رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده ارتش، ولی این زمین همچنان به ما برنگشته است. رییس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: حتی یک ملک بسیار خوب ما در دست سپاه ولی امر است که ارزشی بیش از 200 میلیارد تومان دارد، ولی حتی من را به عنوان مالک راه نمی‌دهند؛ لذا آقای جباری، شما عزیز مایید، اما ملک را بدهید. وی در ادامه با تقدیر از همکاری آیت‌الله رییسی گفت: در حال حاضر حدود 11 هزار پرونده در مجامع قضایی داریم و این موضوعات را حتما پیگیری می‌کنیم.

Taadol-05

 

ارسال نظر