عبور کالای صادراتی از اغلب مرزهای ایران و عراق

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۹۵

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه عبور کالای صادراتی از همه مرزهای ایران و عراق غیر از مهران انجام می‌شود، گفت: توقف عبور کامیون از مرز مهران با افزایش نیروی انسانی طرف عراقی، به زودی رفع می‌شود. منوچهر سلمان‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها از مرزهای ایران و عراق اظهارکرد: در حال حاضر اغلب مرزهای ایران و عراق باز است و تردد صادراتی بین آنها جریان دارد.

او افزود: در بخش عبور کالا در حوزه صادرات، مشکل خاصی در مرزها نداریم غیر از مرز مهران که به ما اعلام شد به دلیل کمبود نیرو از سوی طرف عراقی، فعلا عبور کالای صادراتی ممنوع است که امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در مرز مهران هم ترافیک آنچنانی کامیون نداریم، بیان کرد: عراقی‌ها رسماً به ما اعلام نکردند که مرز بسته است‌، فقط چیزی که اعلام کردند «محدودیت پذیرش به علت کمبود نیرو» است که با افزایش نیروها این پذیرش انجام می‌شود.

سلمان‌زاده بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که بین مرزهای کشور انجام دادیم، تردد صادراتی از مرزهای چزابه، شلمچه، پرویزخان و باشماخ انجام می‌شود، البته در مرز تمرچین به علت بارندگی سنگین در منطقه، چند روزی است که پایانه نیمه تعطیل است و تردد از هفته گذشته به علت بارش شدید برف در کشور عراق و ایران با محدودیت مواجه شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از چند روز گذشته در حوزه جابه‌جایی مسافر بین مرز ایران و عراق و ورود مسافران ایرانی به عراق محدودیت‌هایی پیش آمده است؛ در این باره نامه مکتوب درباره تردد مسافر از مرزها از سوی کشور عراق صادر نشده است ولی فقط به صورت موقت ممانعت‌هایی اعمال شده است.

 

 

ارسال نظر