جبران خسارات شهروندان در ناآرامی‌های آبان‌ماه

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۲۷

تعادل|رییس‌جمهور دستور داده است تا هیاتی برای بررسی نحوه جبران خسارات شهروندانی که در حوادث هفته پایانی آبان ماه دچار آسیب شده‌اند، تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، طبق دستور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، این هیات متشکل از وزرای کشور، دادگستری ومعاون حقوقی رییس‌جمهور، موظف شده که ضمن بررسی حقوقی، اجتماعی و اقتصادی موضوع، نحوه جبران خسارات را مشخص و گزارش نهایی را در اسرع وقت به رییس‌جمهور ارایه کند.

‎در جریان حوادث هفته پایانی آبان ماه، گروهی از شهروندان دچار صدمات و آسیب‌هایی شدند که این دستور زمینه جبران لطمات و خسارات آنان را مهیا می‌کند.

به گزارش «تعادل» با آنکه هنوز آمار رسمی و دقیقی از خسارات وارده بر اثر این اعتراضات منتشر نشده اما آن طور که آمارهای غیررسمی مطرح کرده‌اند بدنبال این اعتراضات که در چندین شهر کشور رخ داد تعداد زیادی فروشگاه، بانک و اداره‌های دولتی و عمومی تخریب شدند .

همچنین اینترنت سراسری قطع بود و همین امر بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی را با اختلال مواجه کرد به‌طوری که کارشناسان خسارت وارده بر اثر قطع اینترنت را بیش از 2600 میلیارد تومان اعلام کردند.

بنابراین گزارش، کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جلسه‌ای به بررسی آمارها و خساراتی پرداخت که در پی قطع یک هفته‌ای اینترنت به وجود آمد. طبق آمار مطرح شده در این جلسه، سال گذشته با وجود اینکه رشد اقتصاد کشور منفی بوده، صنعت فناوری اطلاعات رشد ۴/۶ درصدی را تجربه کرده اما با قطع اینترنت در ۱۶۳ ساعت، این کسب‌وکارها بالغ بر ۲۶۵۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

بنابراین به نظر می‌‌رسد با وجود این خسارت قابل توجه، چنین رشدی را سال دیگر از این صنعت شاهد نباشیم.

در همین حال گفتنی است قوه قضاییه هم در حال بررسی خسارت وارده بر اموال عمومی است.

 

ارسال نظر