رد طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزشی

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۳۲۰

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رد طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزشی در کمیسیون متبوعش با اکثریت آرا خبر داد. سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست دیروز (دوشنبه 13 آبان‌ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: دستور کار نخست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور در دستور کار کمیسیون بود که با اکثریت آرا اعضای کمیسیون این طرح را رد کردند.

  اعمال سه پیشنهاد در الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات امریکا در کتب درسی

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات امریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها که کلیات آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسید برای اعمال پیشنهادات در دستور کار مجلس قرار گرفت که بر این اساس مهلتی سه‌ماهه به دولت برای تدوین آیین نامه اجرایی این طرح اعطا شد. وی افزود: افزون بر وزارتخانه‌های سه گانه نام برده در قانون یعنی وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»، «علوم، تحقیقات و فناروی» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» تمامی مراکز آموزشی و موسسات علمی هم مکلف به تعیین این سر فصل‌‎ها شوند. میرزاده اضافه کرد: همچنین در متن طرح تأکید شد که اسناد لانه جاسوسی برای تدوین سرفصل‌های متون درسی در اولویت قرار داشته باشد.

  ادغام دو طرح ضد استکباری با یکدیگر

وی افزود: طرح «الزام دولت به حمایت از مراکز علمی- تحقیقاتی ضد‌استکباری» نیز با طرح «الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات امریکا متضرر شدند» ادغام شد و این طرح به تصویب رسید.

  تعیین اعضای کمیته اعمال ماده 234 درباره استان سیستان و بلوچستان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: همچنین اعضای کمیته اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای ناقص قوانین مربوط به آموزش و پرورش و عدم تحقق عدالت آموزشی در استان سیستان و بلوچستان نیز تعیین شدند که بر این اساس سیدحمایت میرزاده، محمود نگهبان سلامی، علیرضا سلیمی، فاطمه سعیدی، محمد بیرانوندی، فریده اولادقباد و قاسم احمدی‌لاشکی به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند.

 

ارسال نظر