نباید اجازه دهیم اتهام پول‌شویی به سیستم بانکی‌ ما بچسبد

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۰:۲۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۵۷۱۵

رییس‌جمهور با تأکید بر ضرورت حضور ایران اسلامی در صحنه رقابت‌های صنعتی، علمی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: بی‌تردید چنانچه در مسیر حق، راستی، درستی، اخلاق، تعاون و کمک به یکدیگر گام‌برداریم حضور و موفقیت در این صحنه به راحتی امکان‌پذیر است. به گزارش پاد، حسن روحانی دیروز در جلسه هیات دولت در بخشی از سخنان خود خطاب به ملت ایران، ‌اظهار داشت: سال گذشته، سال بسیار سختی بود، اما خوشبختانه از ابتدای سال جاری خداوند آرامشی را بر مردم نازل کرده که می‌توان آن را پاداش صبر، مقاومت و رفتار نجیبانه مردم ایران در برابر یک ظلم بزرگ دانست.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید همان دولتی است که در سال 95 رشد 12.5 درصدی را ایجاد کرد و 3 سال مداوم تورم را تک‌رقمی نگه داشت و صادرات را بر واردات غیرنفتی پیشی داد و در بنزین، گازوئیل، گندم، حتی دانه‌های روغنی کشور را به سمت خودکفایی برد و برای اولین‌بار در تاریخ ایران را در دادگاه جهانی پیروز کرد. روحانی افزود: دولت تدبیر و امید همان دولتی است که نه‌تنها سانتریفیوژ آی‌آر8، بلکه سانتریفیوژ آی‌آر9 را هم ساخت و نه تنها رآکتور اراک را از بین نبرد بلکه آن را مدرن کرد و مسیر توسعه آن را گام به گام ادامه خواهد داد. همچنین بهترین سامانه پدافند هوایی و بهترین ناوچه و زیردریایی در دوران این دولت ساخته شده است. روحانی اضافه کرد: در سال 98 هر ماه یکهزار میلیارد تومان طرح آب و برق، افتتاح کرده و تا پایان سال افتتاح خواهیم کرد و با وجود همه فشارها قیمت ارز را کنترل کرده‌ایم. لذا این دولت کارآمد و قوی است و دولتی است که وقتی وارد نیویورک می‌شود، محور همه مذاکرات قرار می‌گیرد و همه برای دیدار با رییس‌جمهور از همدیگر سبقت می‌جویند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت همه ملاحظات و تدبیر و هوشمندی را به‌کار می‌گیرد و به دنبال آن است که در مذاکرات چه چیزی به دست می‌آورد که به مصلحت و منافع ملت ایران است. رییس‌جمهور با بیان اینکه شرایط اقتصادی در سال جاری نسبت به پیش‌بینی‌هایی که اواخر سال گذشته کرده بودیم، بسیار بهتر است، گفت: آمار تورم نقطه به نقطه که بعضاً تا 52 درصد بالا رفته بود در شهریور ماه 34.5 درصد و امروز به 28.3 درصد رسیده است و این روند کاهش تورم نقطه به نقطه تا پایان سال ادامه خواهد یافت. تورم سالانه نیز در بازده دوازده‌ماهه از 41.9 درصد امروز 41.3درصد شده است؛ لذا 0.6 درصد کاهش داشته‌ایم. روحانی افزود: امروز همه کالاهای ضروری در بازار موجود است و این موضوع بسیار مهمی است و همه دستگاه‌های نظارتی باید نظارت دقیق داشته باشند، تا شاهد وضعیت بهتری در زمینه قیمت کالاها نیز باشیم. رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اقدامات خوبی آغاز شده است، اظهار داشت: این شرکت‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جذب می‌کند و این می‌تواند برای جوانان روحیه‌بخش باشد. با حمایت از این شرکت‌ها توانسته‌ایم بسیاری از قطعاتی را که تحریم بوده، در داخل کشور تولید کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد بطور واقعی در دولت پیگیری می‌شود، گفت: سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع در این راستا، تدوین و به تصویب رسیده است و معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. البته اگر اینگونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند.

روحانی تصریح کرد: بایددر بازارهای مالی و اقتصادی جهان حضور و رقابت داشته باشیم و در این راستا وظیفه ما این است که در صحنه بین‌المللی زمینه را برای حضور و رقابت اقتصادی آماده‌سازیم، چرا که اگر درها قفل باشد، کاری نمی‌توان از پیش برد. رییس‌جمهور تصریح کرد: باید در مجامع و کنوانسیون‌های جهانی در مسیر تحقق منافع کشور و روان‌سازی مبادلات مالی و بانکی اقدام کرد و در این مسیر شعار، کارساز نیست. روحانی خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که با تروریست‌ها و فساد می‌جنگیم و مقابله می‌کنیم، لذا نباید اجازه دهیم که در سیستم بانکی‌مان اتهام پول‌شویی به ما بچسبد و این به زیان کشور است، البته در خصوص اف‌ای‌تی‌اف که برخی به آن حساسیت دارند سخنی نمی‌گویم، اما چرا یک عده در مقابل 4 لایحه‌ای که در دولت و مجلس به تصویب رسیده، مانع‌تراشی می‌کنند و جلوی دولت و مجلس ایستاده‌اند؛ اینگونه اقدامات به نفع کشور نیست.

رییس‌جمهور گفت: باید روابط خود را با جهان روان کنیم به نحوی که بتوانیم کالاهای خود را صادر کرده و بازارهای کشورها را فتح کنیم.

 

 

ارسال نظر