کارشکنی در روند توافق استکهلم باعث تاسف است

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۱۸۷

دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی وزیر امور خارجه توافق‌های استکهلم را گامی مهم در روند سیاسی یمن توصیف و از کارشکنی‌های طرف مقابل در اجرای آن ابراز تاسف کرد. «علی اصغر خاجی» در نشست مشترک با سفیر یمن در تهران و سفرای امریکای لاتین که به میزبانی و مشارکت وزارت امور خارجه برگزار شد، ‌ضمن تاکید بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از راه‌حل سیاسی، و اصولی چون حفظ تمامیت ارضی، استقلال و وحدت یمن، طرح ۴ مادهای ایران برای حل و فصل سیاسی بحران یمن را تشریح کرد. خاجی توافق‌های استکهلم را گامی مهم در روند سیاسی یمن توصیف و از کارشکنی‌های طرف مقابل در اجرای آن ابراز تاسف کرد. دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی تحریم هوایی، دریایی و زمینی یمن از سوی ائتلاف سعودی _ اماراتی را مانع دسترسی عادلانه همه مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه برشمرد و بر لزوم توقف عملیات نظامی علیه این کشور تاکید کرد.

سفیر یمن در تهران نیز در این نشست ضمن تشریح آخرین تحولات سیاسی و نظامی در عرصه یمن بر ابتکار دولت نجات ملی یمن در توقف حملات پهپادی و موشکی به عربستان سعودی به شرط عمل متقابل بر آمادگی دولت نجات ملی بر توقف هرچه سریع‌تر جنگ تاکید کرد.

وی وضعیت انسانی یمن را بسیار تاسف بار خواند و از کشورهای امریکای لاتین خواست فشارهای خود را برای رفع محاصره و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن افزایش دهند.

همچنین در این نشست سفرای کشورهای امریکای لاتین ضمن قدردانی از وزارت امور خارجه برای فراهم کردن این فرصت از مقاومت ملت یمن برابر متجاوزان قدردانی و بر راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ یمن و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور تاکید کردند.

در این نشست شرکت‌کنندگان بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و یکپارچگی یمن، توقف عملیات نظامی و برقراری آتش بس، حل و فصل بحران یمن از طریق سیاسی، انجام گفت‌وگوهای یمنی – یمنی با حضور همه گروه‌های یمنی و بدون دخالت کشور خارجی و لزوم توجه جدی به وضعیت انسانی در یمن و تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آن کشور تاکید کردند.

 

 

ارسال نظر