مصوبه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی بازنگری می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۸۸

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی که مصوب پیشین این شورا است، مورد بازنگری قرار می‌گیرد. سعیدرضا عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره ساماندهی تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه آموزش عالی باید رابطه بین دانشگاه، جامعه و بازار را برقرار کند؛ بنابراین حساسیت‌های اجتماعی برای این شورا مهم است. وی با بیان اینکه در مورد حساسیت‌های اجتماعی نمی‌توان بی‌تفاوت بود اظهارکرد: یکی از این حساسیت‌ها، تبعیض اجتماعی در مورد جذب فرزندان اعضای هیات علمی است که چرا دانشگاهیان مزایایی برای خود قائل هستند.

عاملی تصریح کرد: آنها انتظار دارند اگر دانش‌آموزی حد نصاب ۸۰ درصد را کسب کرد از مزیت نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی استفاده کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این مساله که مصوبه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است، باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

به گفته عاملی، کنکور یک حوزه سیاست‌گذاری کلان و یک حوزه قانونگذاری دارد، که سیاست‌گذاری و راهبردی بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانونگذاری بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

وی تاکید کرد: مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی در حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و این شورا در حوزه خود ورود می‌کند اما با مجلس شورای اسلامی هم تعامل داریم که به یک تصمیم‌سازی موثر برای ارزیابی و پذیرش دانشجو در کنکور برسیم.

 

 

ارسال نظر