روسیه اقدامات ایران را بازگشت توازن به برجام خواند

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۴۹۴

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلویحا گام سوم ایران را سیگنالی قوی به دیگر اعضای برجام برای بازگشت توازن در این توافق بین‌المللی خواند.

به گزارش ایرنا، میخاییل اولیانوف دیروز در توییتر نوشت: تصمیم ایران برای استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر را نباید بیش از حد بزرگ کرد اگر چه این انحراف از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام است اما اقداماتی برگشت پذیر است و فعالیت‌های تحت برجام مورد تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و نشان می‌دهد اقدامات ایران تهدیدی برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست بلکه تنها سیگنالی قوی برای بازگرداندن تعادل به برجام است.

وی دو روز پیش نیز در توییتی اعلام کرد که روسیه خواستار حمایت از طرح فرانسه درباره ایران است چرا که اگر چه جنگ‌های تجاری پدیده‌ای رایج شده است، اما در مورد ایران شاهد وضعیت دیگری هستیم.

اولیانوف افزود: تحریم‌ها علیه ایران در ازای کاهش تعهدات هسته‌ای این کشور تشدید می‌شود و هیچکس در این رقابت برنده نخواهد شد. نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: زمان آن فرا رسیده است که همه‌چیز را ازجمله با توجه به پیشنهاد فرانسه به وضع عادی بازگرداند.

در ارتباط با طرح «امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه گفته می‌شود که پاریس برای حفظ برجام و امید بخشیدن به تداوم اجرای توافق هسته‌ای، قرار است یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای پیش خرید نفت ایران راه‌اندازی کند؛ طرحی که در سه مرحله عملیاتی است.

 

ارسال نظر