اما و اگرهای تثبیت نرخ ارز

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۸۱

فرشاد مومنی گفت: اینکه نرخ دلار ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش و سپس ۱۵ درصد کاهش پیدا کند و ما آن را تثبیت می‌نامیم، بسیار غم‌انگیز است. باید توجه داشت که اگر این آرامش موجب بازگرداندن اعتماد تولیدکنندگان توسعه‌گرا و انگیزش کافی برای بنیه تولیدی نباشد ما را به قهقرا خواهد برد و در این میان صدای فرصت‌طلبان و غیر‌مولدها بلند خواهد بود که دیدید ثبات هیچ دستاوردی نداشته است. به گزارش «تعادل»، نشست هفتگی موسسه دین و اقتصاد به ریاست فرشاد مومنی در ساختمان این موسسه برگزار شد.

در این نشست فرشاد مومنی اقتصاددان با اشاره به فاکتور‌های مورد نیاز هنگام تصمیم‌گیری در مورد مسائل حیاتی کشور بیان کرد: نخستین گام زمان تصمیم‌گیری در مورد مسائل حیاتی کشور این است که باید تکلیف خود را با مفاهیم کلیدی و سرنوشت‌ساز روشن کنیم به گونه‌ای که بی‌توجهی و سهل‌انگاری در این باره می‌تواند باعث بسط آن به مراحل دیگر شود و حتی با وجود حسن نیت سیاست‌گذار، فاجعه‌ساز نیز باشد.

در گام بعدی باید صورت‌بندی مفاهیم انجام شود، یعنی به صورت شفاف مشخص شود که مساله مورد نظر تحت تاثیر چه عامل یا عواملی قرار گرفته است یعنی اگر فهم نظری روشنی نداشته باشیم هرج‌ومرج در جامعه حاکم می‌شود؛ موضوعی که طی سه دهه اخیر در عرصه سیاست‌گذاری کشور دیده می‌شود.

 

ارسال نظر