ساختار ستاد بازسازی عتبات عالیات تغییر کرد

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۴۲

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با دستور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ساختار ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب دو بخش اربعین و نظارت بر عملکرد بازسازی و تعیین اولویت‌های ستاد و هماهنگی با تولیت حرم‌ها و بخش اجرایی عمرانی ستاد تفکیک شد.

حسن پلارک در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: بر همین اساس بخش اربعین و نظارت بر عملکرد بازسازی و نیز رفع مشکلات احتمالی با دولت عراق به عهده رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات و اقدامات اجرایی عمرانی به عهده محمد جلال‌مآب مشاور رییس ستاد گذاشته شد.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور فرمانده سپاه قدس علاوه بر حوزه کاری اربعین و نظارت بر عملکرد بازسازی، نظارت بر مسائل و مشکلات زائران ایرانی و عراقی در طول سال نیز به عهده رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است.

پلارک در خصوص اقدامات انجام گرفته برای برگزاری آیین ملکوتی اربعین حسینی نیز گفت: با توجه به اینکه مسوولیت اسکان و پذیرایی به عهده این ستاد گذاشته شده است امسال برای اسکان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر و طبخ و توزیع بیش از ۱۳ میلیون وعده غذایی در سه نوبت صبحانه، نهار و شام اعلام آمادگی می‌کنیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از دوهزار موکب‌دار در سامانه این ستاد ثبت نام کرده‌اند که کار صدور پروانه آنها نیز همزمان آغاز شده است.

امیدوارم امسال با توجه به افزایش دمای هوا و پیش‌بینی استقبال بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی همانند سال‌های گذشته شاهد همدلی و یکپارچگی بیش از پیش مردم و مسوولان امر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کردن این آیین باشیم.

پلارک در خصوص بازگشایی مرز خسروی نیز گفت: در صورت بازگشایی این مرز علاوه بر استقرار موکب‌ها آماده هر گونه همکاری در جهت رفاه حال زائران اربعین هستیم.

بر اساس اعلام مسوولان سال گذشته حدود ۲ میلیون نفر از زائران ایرانی در آیین اربعین حسینی حضور داشتند.

 

 

ارسال نظر