بازنگری در کارهای دستگاه قضا نیاز دوران جنگ اقتصادی است

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۰۷

معاون اول قوه قضاییه یکی از نیازهای دوران کنونی و جنگ اقتصادی را بازنگری در مجموعه فعالیت‌های دستگاه قضا برشمرد و به معاونان این قوه سفارش کرد تا راه‌های صرفه‌جویی را بیشتر درپیش گیرند. به گزارش ایرنا غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی، عمرانی و مالی قوه قضاییه گفت: امروز که در دوران جنگ اقتصادی به سر می‌بریم باید زندگی ما متناسب با این دوران باشد و با استفاده از بهره‌برداری حداکثری از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم‌. معاون اول قوه قضاییه افزود: ما باید با انتخاب راه‌های میانبر در مجموعه کارهای معاونت پشتیبانی بازنگری کنیم و سایر معاونت‌های قوه قضاییه نیز باید این کار را انجام دهند تا بدانیم که در زمان جنگ اقتصادی چگونه عمل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دوران جنگ اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم اما از این دوران عبور خواهیم کرد و بشارت‌های خوبی می‌دهند که این تحریم‌های ظالمانه فضا را برای اعتماد مردم به داشته‌ها و توانایی‌های خود افزایش داده است.

محسنی اژه‌ای گفت: یکی از وظایف مهم نظام جمهوری اسلامی تحقق عدالت و گسترش آن در همه ابعاد زندگی است و یکی از مقابله‌های جدی دشمن در ۴۰ سال گذشته این بوده که اجازه ندهد عدل اسلامی بطور کامل محقق شود و به همین دلیل طی ۴۰ سال سنگ اندازی‌های متعددی داشته و باور نمی‌کرد که این نظام بتواند ادامه حیات بدهد. وی افزود: اینک دشمنان به ویژه امریکا تلاش می‌کند تا از شتاب حرکت این انقلاب بکاهد و در این راستا نسبت به نهادها و برنامه‌هایی که بیشتر مزاحمش است شیطنت بیشتری می‌کند و تلاش دارد تا نظام را از چشم مردم بیاندازد. معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از هجمه‌های سنگین نظام سلطه علیه دادگاه‌های انقلاب بوده چون می‌داند این دادگاه‌ها در مقابل نظام سلطه و افراد ظالم و فاسد می‌ایستند.

وی هجمه‌های دشمن علیه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: در آستانه دهه پنجم و گام دوم انقلاب هستیم و نسل‌های سوم و چهارم که در سنین نوجوانی و جوانی هستند به مرور اشتغال و مدیریت را تجربه می‌کنند و ما توانسته‌ایم چهار دهه را تجربه کنیم. وی افزود: با توجه به سند تحول دستگاه قضا همه توقع‌ها برای اصلاح نارسایی‌ها، جلوگیری از نفوذ و جلوگیری از افتادن انقلاب به دست نامحرمان است تا گام‌های بلندتری در جهت رفع تبعیض و امنیت بیشتر و تعالی کشور در ابعاد مختلف برداشته شود. معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمن همواره تلاش می‌کند تا با تنش‌های اجتماعی نظام را به دردسر بیاندازد، لذا تعیین وقت می‌کرد. یک بار گفت دی ماه ۹۶ به مرحله‌ای که می‌خواهد می‌رسد و مردم چهل سالگی انقلاب را جشن نخواهند گرفت، ولی دی ماه ۹۶ و تابستان داغ ۹۷ هم گذشت و مردم با صبر انقلابی در مقابل مشکلات ایستادند و امروز عزت و اقتدار و نفوذ جهانی و منطقه‌ای ما بیشتر شده است.

 

 

ارسال نظر