وزیر دفاع: اتهام‌زنی‌ها به ایران مستند نیست

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۸۴۱

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اتهام‌زنی‌ها به نیروهای مسلح ایران و فیلم منتشر‌شده در رابطه با حادثه رخ داده برای کشتی‌ها در خلیج فارس مستند نیست و ما این اتهام را به صورت قاطع رد می‌کنیم. به گزارش ایرنا امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با فیلم منتشر شده از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و اتهام زنی به نیروهای مسلح ایران از سوی امریکا گفت: این اتهام را به صورت قاطع رد می‌کنیم.

وی توضیح داد: نیروهای مسلح و سازمان بنادر پس از وقوع حادثه برای نفتکش‌ها جز نخستین نیروهایی بودند که برای امداد رسانی به سراغ نفتکش‌ها رفتند و در نفتکش نخست ۲۳ نفر را نجات دادند. وزیر دفاع افزود: زمانی که نیروهای ما برای امداد به سراغ نفتکش دوم رفتند خدمه این کشتی اعلام کردند که شناور دیگری پیشتر به آنها امدادرسانی کرده است و این یعنی اینکه امریکایی‌ها زودتر از ما به منطقه‌ای که ادعا می‌کنند فیلمی در آنجا ضبط شده رسیده‌اند. امریکایی‌ها زودتر از نیروهای مسلح ایران به منطقه‌ای که ادعا می‌کنند فیلمی در آنجا ضبط شده رسیده‌اند. حاتمی با تاکید بر اینکه زمان فیلم منتشر شده معلوم نیست، گفت: شناورهایی که برای نجات می‌روند اقدامات متعددی را انجام می‌دهند و محیط را امن می‌کنند و بازدیدهایی دارند؛ ممکن است هر کدام از این اقدامات فیلمبرداری شده و مورد استفاده قرار گیرد اما به هیچ عنوان برای استفاده مستند نیست. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت آب‌راه‌ها را امنیت خود می‌داند، زیرا امنیت صادرات و واردات ما به امنیت آب راه‌ها وابسته است؛ این یک اتهام ناجوانمردانه به نیروهای مسلح ایران است که بیشترین زحمات را برای امنیت منطقه از جمله آب راه‌ها می‌کشند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: دریا محیط خیلی پیچیده و بزرگی است و امکان دارد در این فضا کسانی که دنبال سوءاستفاده هستند، چنین اقداماتی انجام دهند. حاتمی با تاکید بر اینکه ایران کشوری مقتدر، قانونمدار و مسوول است، گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر کاری بخواهد انجام دهد، قطعاً مسوولیت آن را قبول خواهد کرد. وی با بیان اینکه ما ماموریت‌های متعددی برای مقابله با دزدان دریایی و تأمین امنیت آب راه‌های مختلف انجام داده‌ایم، اظهار داشت: چنین اتهام‌زنی‌هایی در ادامه کارهایی است که برای تخریب انجام می‌دهند. وزیر دفاع  با اشاره به اینکه  برخی به دنبال بهره‌برداری سیاسی از اتفاقات دریای عمان و خلیج فارس هستند، گفت: اماراتی‌ها اطلاعات حادثه در بندر فجیره را مدیریت شده بیان کردند.

 

ارسال نظر