قدس؛ آرمان جهانی

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۶۵۲

ایران| چهل سال از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی(ره) با عنوان روز جهانی قدس می‌گذرد؛ 40سالی که باعث شد تا امت اسلامی با وجود تمام تفاوت‌ها و تضادها روی یک نقطه مشخص وحدت و انسجام داشته باشند. وحدت و یکپارچگی که نه تنها مختص مردم ایران بلکه به نقطه واحد و مشترک امت اسلامی تبدیل شده است. تاریخ پرماجرا پر از افتخار فلسطین که با یاد و خاطره پیامبران الهی آغاز و با ظهور و بروز مردان خدا در گستره هستی امتداد می‌یابد؛ روز گذشته نیز برگ افتخارآمیز دیگری را به کتاب قطور خود اضافه کرد؛ روزی که در آن همه آزادی خواهان جهان فارغ از رنگ، زبان، قومیت و مذهب در یک روز و با یک هدف به مناسبت روز قدس به خیابان‌ها آمدند و فریاد آزادی قدس را سر دادند. اهمیت راهپیمایی امسال روز قدس، اما زمانی افزون‌تر می‌شود که بدانیم امریکا؛ صهیونیست‌ها و برخی حکام کشورهای عربی برای جوش دادن معامله قرن به نفع صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا چوب حراج به منافع ملتی بزنند که بیش از 70سال برای بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی شان خون دل خورده‌اند.  بر همین اساس مراسم روز قدس دیروز در ایران و سایر کشورها برگزار و در نهایت قطعنامه پایانی آن قرائت شد. این مراسم جدای از تهران در بیش از ۹۵۰ شهر و در مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد و بیش از ۴۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی که ۲۵۰ نفر آنها از رسانه‌های خارجی هستند، این مراسم را پوشش خبری دادند. حضور روسای قوای سه گانه، وزرا، نمایندگان مجلس و سایر مسوولان در کنار اقشار مختلف مردمی، راهپمیایی روز قدس رمضان 98 را به یک روز خاطره‌انگیز در خاطرات جمعی ایرانیان بدل کرد. همراه با مردم؛ مسوولان کشور نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت ایران از ملت مظلوم فلسطین را اعلام کردند.  رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه توطئه‌های استکبار و متجاوزین علیه قدس شریف و فلسطین به نتیجه نخواهد رسید، اظهارداشت: تردید نداریم که پیروزی نهایی از آن حق و فلسطین خواهد بود و سرزمین فلسطین مامنی برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان خواهد گردید. روحانی گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.  رییس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه‌های جدیدی علیه قدس طراحی کرده‌اند که البته به نتیجه نرسیده است، خاطرنشان کرد: دشمنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین‌المللی از آن حمایت نکرد. روحانی تاکید کرد: بی‌تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

  حضور امریکایی‌ها در منطقه موجب شد جریان مقاومت قوی‌تر شود

رییس مجلس با محکوم کردن اقدامات خصمانه اسراییل، گفت: حضور امریکایی‌ها در منطقه موجب قوت جریان مقاومت می‌شود. علی لاریجانی در میان خیل عظیم راهپیمایان روز قدس، با محکوم کردن اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی بار  دیگر مظلومیت مردم فلسطین را یادآور شد و در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در این راهپیمایی، گفت: در این سال‌های اخیر همیشه حضور مردم ما در راهپیمایی روز قدس یک پشتیبان جدی برای مردم فلسطین بوده است و از این جهت امری است که در یاد مردم فلسطین خواهد ماند. رییس مجلس در پاسخ به این سوال که چرا در این سال‌ها اسراییل ضعیف‌تر و جریان مقاومت قوی‌تر شده است؟ بیان کرد: جریان‌هایی که طرح‌های صلح را دنبال می‌کردند به نتیجه نرسیدند و هرچه آنها روی این مسائل اصرار بیشتری می‌کردند نتیجه کمتری می‌گرفتند، حضور امریکایی‌ها در منطقه که برای سرکوب مسلمانان طراحی شده موجب شد جریان مقاومت قوی‌تر شود.

  با حضور مردم «معامله قرن» به شکست کشیده می‌شود

معاون اول رییس‌جمهور گفت: با حضور مردم معامله قرن به شکست کشیده می‌شود و برای سران عرب که با رژیم صهیونیستی همراهی می‌کنند، روسیاهی تاریخی خواهد ماند. اسحاق جهانگیری در راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین و در جمع خبرنگاران گفت: امام بزرگوار ما راهبرد بسیار مهمی برای مردم فلسطین ترسیم کرد و آن راهبرد در واقع حضور مردم در صحنه برای حمایت از فلسطینیان بود. وی افزود: مقطع تاریخی فعلی مقطعی است که رییس‌جمهور امریکا بر خلاف همه قراردادها و توافقات بین‌المللی معامله قرن را اعلام کرد؛ این معامله با این انگیزه صورت گرفت که تمام حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شود.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: هیچ فلسطینی در معامله قرن حضور نداشته و می‌توان پیش‌بینی کرد که با حضور مردم حتماً این معامله به شکست کشیده می‌شود و برای سران عرب که با رژیم صهیونیستی همراهی می‌کنند، روسیاهی تاریخی خواهد ماند.

 

ارسال نظر