چین به خرید نفت خام از ایران ادامه می‌دهد

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۴۳

پایگاه فایننشال‌تایمز در گزارشی ضمن بیان این مطلب که خرید نفت خام ایران از سوی چین پیش از اتمام معافیت‌های نفتی جهشی ۲۰ درصدی داشته اعلام کرد که انتظار می‌رود با وجود درخواست‌های امریکا، چین به خرید نفت خام ایران ادامه دهد.

به گزارش میزان، پایگاه «فایننشال‌تایمز» گزارش داد که خرید نفت خام ایران از سوی چین طی ماه گذشته و پیش از اتمام معافیت‌های اعطا شده از سوی امریکا جهشی ۲۰ درصدی معادل یک پنجم داشته است.

این گزارش می‎گوید: تحلیلگران بر این عقیده هستند که چین با وجود درخواست‌های امریکا به خرید نفت خام از ایران ادامه خواهد داد.

اطلاعات ارایه شده از سوی دولت چین حاکی از آن است که این کشور طی ماه آوریل ۳.۲۴ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است.

«لین بوکیانگ»، متخصص انرژی از دانشگاه «شیامن» چین می‌گوید: معافیت‌ها رو به پایان بودند و طبیعی است که پیش از آن نفت بیشتری خریداری شود.

وی افزود: من هرگز نشنیده‌ام چین با این موضوع موافقت کرده باشد که امریکا حق اعمال تحریم دارد.

چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت خام ایران، در پی اتمام معافیت‌های تحریمی ایران، مخالفت شدید خود را با این موضوع اعلام کرد. ۸ می‌ سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شده و در ماه نوامبر و همزمان با احیای دور دوم تحریم‌ها علیه ایران معافیت‌هایی ۶ماهه برای ۸ کشور در راستای ادامه خرید نفت خام از ایران در نظر گرفت.

 

ارسال نظر