پیشنهاد وزارت اقتصاد برای تامین مالی شرکت‌های بالادستی نفت

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۷۴۹

وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تامین مالی شرکت‌های بالادستی نفت در بازار سرمایه پیشنهاد کرد شرکت ملی نفت پس از عقد قرارداد نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی یا تاسیس صندوق‌های پروژه و سرمایه‌گذاری خصوصی اقدام کند.

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت»، در راستای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مقابله موثر با تحریم‌های غیرقانونی امریکا و لزوم به‌کارگیری ظرفیت‌ شرکت‌های داخلی تایید صلاحیت شده وزارت امور اقتصاد و دارایی پیشنهاد ارایه کرد. وزارت امور اقتصاد و دارایی پیشنهاد کرد تا شرکت ملی نفت ایران بتواند برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز با اولویت میادین مشترک پس از عقد قرارداد مبتنی بر تولید نفت و گاز نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی یا تاسیس صندوق‌های پروژه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (ریالی و ارزی) تا سقف مشخص از طریق بازار سرمایه و با تضمین بانک‌های عامل و نهادهای مالی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کند. قرارداد خرید نفت از سوی شرکت ملی نفت ایران به عنوان تضمین اصل و سود این اوراق نزد بانک‌های عامل و سایر نهادهای مالی پیشنهاد شده است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های عامل و سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن قبول تضمین یاد شده، موظف می‌شوند در این خصوص ساز و کار تسهیل لازم را فراهم کنند.

 

ارسال نظر