اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۱۳

نوبخت: نظارت بر قیمت کالاهای اساسی تشدید می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با یادآوری تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی، گفت: اقدام فروشندگان در محاسبه این کالاها با نرخ ارز در بازار آزاد غیرقابل است؛ بنابراین نظارت‌ها تشدید می‌شود. «محمدباقر نوبخت» افزود: دلیل اینکه از 21 میلیارد دلار منابع ارزی سال آتی، 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی و خوراکی منظور شده این است که اگر قیمت ارز هر نوع نوسانی داشته باشد، زندگی و مایحتاج مردم از نوسان ارز جدا شود. وی تصریح کرد: ارز هر قیمتی پیدا کند قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تغییر نمی‌یابد. نوبخت با اشاره به این نکته که قیمت ارز کالاهای اساسی 4200 تومان است تاکید کرد: گلایه مردم درباره گرانفروشی‌ها را شنیده‌ام وی ادامه داد: سازوکار لازم برای کنترل بازار از طریق سازمان‌های نظارتی تقویت می‌شود تا کنترل دقیق بر بازار کالاهای اساسی اعمال شود و نباید اینگونه باشد که از یک سو ارز ارزان اختصاص یابد و از سوی دیگر کالای گران به دست مردم برسد. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پیش بینی می‌شود ارز با نوسان قابل توجهی روبرو نشود، زیرا بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کرده است.

انتقال آب از دریاچه‌های بسته به هیچ‌وجه انجام نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: جزییات لایحه بودجه 98 در نشست روز گذشته کمیسیون بررسی و با توجه به تبعات زیست محیطی مصوب شد که انتقال آب از دریاها و دریاچه‌های بسته به هیچ‌وجه انجام نشود. به گزارش خانه ملت، نورمحمد تربتی نژاد درباره جلسه عصر روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسه جزییات لایحه بودجه سال 98 با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست 3 تبصره لایحه بودجه سال 98 اعم از تبصره 14، 18 و 20 مورد بررسی قرار گرفت، مهم‌ترین تبصره مورد بررسی قرار گرفته موضوع انتقال آب از حوزه به حوزه‌ای دیگر بود که با توجه به تبعات زیست محیطی مصوب شد که انتقال آب از دریاها و دریاچه‌های بسته به هیچ‌وجه انجام نشود و با مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای موضوع انتقال آب عملیاتی شود.

 

ارسال نظر