لاوروف : تقابل با ایران برای حل مسائل منطقه خطرناک است

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۰:۲۹:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۹۱۶

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش برای حل مسائل و مشکلات منطقه (خاورمیانه) از طریق مبارزه با ایران پدیده‌ای خطرناک است که ما شاهد اجرای آن از سوی امریکا و برخی متحدانش هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا در مسکو، سرگئی لاوروف روز جمعه کمی آنطرف‌تر از اتاقی که در آن نشست معاونان وزیران خارجه روسیه و ایران برگزار می‌شد در حضور ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سالن کنفرانس ساختمان ضیافت‌های وزارت خارجه روسیه این مطلب را بیان کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه هشدار داد: رویکرد فعلی بسیار خطرناک است چرا که احتمال آن می‌رود به مناقشه بین شیعه و سنی تبدیل شود و امکان حل مساله فلسطین را کمتر کند. وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو معتقد است مسائل در منطقه خاورمیانه با تهدید و دیکته کردن خواسته‌ها حل نمی‌شود، افزود: اختلافات باید از راه مذاکره حل و فصل شود و این موضع ما در خصوص حل و فصل مناقشه فلسطین و اسراییل و اختلافات اسراییل و اعراب با ایران است.

وی خاطرنشان کرد که در مذاکرات امروز با همتای فلسطینی خود بر پایبندی روسیه به حل مساله فلسطین براساس تصمیمات شورای امنیت و سازمان ملل و اصول پذیرفته شده بین‌المللی تاکید کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: امروز ما شاهدیم که امریکا به چه آسانی از توافق‌های بین‌المللی ازجمله برجام و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میان برد و نه فقط قراردادهای بین‌المللی نظامی بلکه اقتصادی و تجاری خارج می‌شود.

لاوروف هشدار داد: تلاش برای تجدید نظر در توافق‌های بین‌المللی و بازبینی اصول بین‌المللی و جایگزینی آن با اصولی که از طرف شمار معدودی از کشورهای غربی تعیین می‌شود، پدیده بسیار خطرناکی است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: امریکا در مساله فلسطین سال‌ها است که تلاش می‌کند منافع اسراییل را تامین کند و در اقدامات خود به منافع تل‌آویو توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه ما اینگونه اقدام نمی‌کنیم، ادامه داد: ما می‌خواهیم که به منافع دو طرف (فلسطین و رژیم صهیونیستی) توجه شود و به راه‌حلی دست یابیم که امنیت اسراییل هم در آن تامین خواهد شد.

 

ارسال نظر