پیشنهاد تشکیل صندوق تهاتر کالای ایران و کره جنوبی

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۸۹

رییس اتاق مشترک جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی پیشنهاد کرد با تشکیل یک صندوق مشترک برای تهاتر کالا، روابط اقتصادی 2 کشور نزدیک‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسین تنهایی» عصر روز گذشته در سمینار مشترک فرصت‌های اقتصادی ایران و کره جنوبی افزود: از سال 1367 با کره جنوبی همکاری اقتصادی داریم و این همکاری قابلیت توسعه دارد.

وی اضافه کرد: در سال 2013 میلادی، صادرات نفت خام (شامل نفت خام) به کره جنوبی هشت میلیارد دلار بود و کره جنوبی چهار میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرد. «در 10ماه گذشته از سال 2018 میلادی مبادلات 2 کشور به پنج میلیارد و 700 میلیون دلار رسید که سهم صادرات ایران سه میلیارد و 700 میلیون دلار بود.»

وی ادامه داد: کره جنوبی سومین شریک اقتصادی ایران بعد از چین و امارات است و با توجه به اینکه بسیاری از کالاهایی که ما از امارات وارد می‌کنیم در کشورهای دیگر تولید شده است، می‌توان گفت کره جنوبی دومین شریک تجاری ماست.

تنهایی گفت: کالاهای ساخت کره جنوبی مانند لوازم خانگی و خودرو که وارد ایران می‌شود معمولا مصرفی است، بنابراین مردم ایران نسبت به کالاهای این کشور آشنایی کامل دارند اما کالای صادراتی ایران به کره جنوبی مانند نفت و پتروشیمی، زیربنایی است. بنابراین مردم کره از محصولات وارداتی از ایران شناخت کافی ندارند.

رییس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی افزود: در دوران سختی، دوستی‌ها مشخص می‌شود و ما اکنون در شرایط سخت قرار داریم. اگر در این شرایط با یکدیگر همکاری کنیم، نشان می‌دهیم دوستان خوبی هستیم.

وی، مراودات مالی و حمل و نقل را 2 موضوع اصلی همکاری‌های اقتصادی بیان کرد.

روز گذشته سمینار مشترک فرصت‌های اقتصادی ایران و کره جنوبی با حضور فعالان اقتصادی 2 کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این سمینار سفیر کره جنوبی در تهران و رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی حضور داشتند.

 

ارسال نظر