جلسه ویژه برای رفع ابهامات قانون منع به کارگیری بازنشستگان

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۸۷

سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ویژه نمایندگان سه قوه برای رفع موارد اختلافی و 15 ابهام و سوال در قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد، گفت: اگرسه قوه نسبت به موارد اختلافی به اجماع نرسند از مجلس استفساریه می‌شود. زهرا سعیدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این جلسه که در دیوان محاسبات برگزار شد، رییس این دیوان، معاون سازمان اداری استخدامی، رییس‌جمهوری، معاون حقوقی رییس‌جمهوری، نماینده دیوان عدالت اداری و جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند. وی افزود: در این جلسه تاریخ، دامنه شمول و استثنائات قانون منع به کارگیری بازنشستگان و ابهاماتی که درباره این قانون مطرح است، مورد بررسی قرار گرفت. نماینده مردم مبارکه در مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه ابهاماتی که در مورد وضعیت افراد بازنشسته بازخرید شده، افراد اعاده به خدمت، ایثارگران و اعضای هیات علمی وجود دارد، مطرح شد.

سعیدی اضافه کرد: قرار شد دوشنبه آینده جلسه دیگری با حضور نمایندگان سه قوه در دیوان محاسبات تشکیل شود و در این جلسه ابهامات سوالات موجود باردیگر مورد بحث و بررسی قرار گیرد. وی یادآور شد: اگر بعد از این جلسه اختلافات و ابهامی باقی ماند از مجلس استفساریه می‌شود و اگر اجماع در بین اعضای این جلسه به وجود‌آید دیگر نیازی به استفساریه از مجلس نیست.

سعیدی تاکید کرد: در این راستا 15 ابهام و سوال وجود دارد که دوشنبه هفته آینده باردیگر مطرح می‌شود. سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس خاطرنشان کرد: جلسه آینده با حضور رییس دیوان محاسبات، رییس سازمان بازرسی کل کشور، معاون قوانین مجلس، نماینده دیوان عدالت اداری و معاون حقوقی رییس‌جمهوری و دادستان کل کشور تشکیل می‌شود. نماینده مردم مبارکه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استثنائات دیگری بنا شده که به این قانون اضافه شود یا خیر گفت: قرار نیست استثناء دیگری به این قانون اضافه شود.

 

 

ارسال نظر