اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۱۸

چین به همکاری اقتصادی با ایران ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه کشورش با هر اقدامی در راستای پیشبرد تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مخالف است، تاکید کرد پکن به همکاری‌های اقتصادی خود با تهران ادامه می‌دهد. «هوا چون اینگ» روز چهارشنبه در پاسخ به سئول خبرنگار ایرنا در پکن تاکید کرد چین با وجود اقدامات یکجانبه تحریمی، همچنان در درازمدت به همکاری‌های معمول با ایران در چارچوب قانون حقوق بین‌المللی ادامه خواهد داد.

او خاطرنشان کرد بین چین و ایران همکاری بر اساس منطق و درایت و قانون انجام می‌شود و این همکاری باید مورد احترام قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: این یک توافق بسیار مهم بین‌المللی و جامع برای پایان دادن به موضوع هسته‌ای ایران است و همه جوانب ذی ربط باید به آن پایبند باشد و پکن بارها این موضع را به صورت شفاف اعلام کرده است.

آثار تغییر ساختار جمعیت را نادیده  نگیریم

دبیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد گفت: به نفع کشورهاست که تغییر ساختار جمعیتی را لحاظ کنند؛ زیرا این امر بر آینده آنها موثر است. «ناتالیا کانم» عصر چهارشنبه در آیین پایانی «همایش منطقه‌ای آسیا- اقیانوسیه؛ نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی» افزود: نرخ پایین باروری در جوامع مختلف جهان یک حقیقت انکارناپذیر است و باید برای زندگی افراد از سنین پایین تا سالمندی فکر کرد تا بتوانند شرایط لازم را برای باروری در کانون خانواده به دست آورند. کانم تصریح کرد در بیشتر جوامع وقتی سن افراد بالا می‌رود در این معادله فقر نیز دخیل می‌شود. وی ادامه داد: سالمندی را نباید به عنوان نقطه‌ای از زندگی دید؛ بلکه این امر یک فرایند است. دبیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد یادآوری کرد: بطور معمول وضع مالی مردان سالمند بهتر از زنان است. از این رو، باید به زنان سالخورده توجه بیشتری کرد؛ زیرا هر چه جامعه پیرتر می‌شود شمار زنان سالمند آن نسبت به مردان افزایش می‌یابد.

به گفته وی، هر چقدر به زنان کمک کنیم زندگی فعال‌تری داشته باشند جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.

 

ارسال نظر