امیدواریم ادلب بدون تلفات انسانی به دولت سوریه بازگردد

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۳۱

مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند صلح سوریه گفت: امیدواریم امکان حل مرحله‌ای و گام به گام موضوع ادلب فراهم شود و این منطقه بدون هزینه‌های گسترده انسانی به حاکمیت دولت بازگردد.

به گزارش فارس، «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که در رأس هیأتی برای رایزنی‌های دوجانبه با مقامات روس درباره تحولات منطقه و همچنین شرکت در نشست سه جانبه به همراه همتایان روس و ترکیه‌ای خود درباره روند صلح سوریه وارد مسکو شد، در بدو ورود در خصوص دستور کار این سفر عنوان کرد: دیدار سه‌شنبه و چهارشنبه از مسکو در راستای گفت‌وگوهای دوجانبه با مسئولان مختلف روسیه در ارتباط با تحولات منطقه‌ است.

وی با اشاره به نشست سه جانبه نمایندگان عالی رتبه کشورهای ضامن روند صلح در سوریه (آستانه) که در مسکو برگزار می‌شود، افزود: در سفر به مسکو ضمن رایزنی‌های دوجانبه درباره بحران‌های منطقه و تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن، با همکاران روس راه‌های همکاری دو کشور برای پایان دادن به این بحران‌ها بررسی و در قالب نشست سه‌جانبه روند آستانه، آخرین وضعیت تحولات مختلف مرتبط با سوریه و هماهنگی‌های ضروری که باید بین سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در این زمینه انجام شود، مورد پیگیری قرار می‌گیرد.        جابری‌انصاری درباره تحولات یمن نیز به خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از اهداف این سفر، رایزنی با مقامات روسیه در ارتباط با تحولات یمن است. در ماه‌های گذشته مجموعه‌ای از تحرکات را در سطح منطقه و با کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا در ارتباط با یمن پیگیری کردیم و رایزنی‌های متعددی داشتیم و در این سفر نیز ضمن بررسی آخرین تحولات یمن و نتیجه رایزنی‌ها با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، تلاش می‌کنیم با روسیه در جهت کمک به ملت یمن و پایان فاجعه جاری از طریق جنگ تحمیلی هم افزایی داشته باشیم.

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران درباره ادلب و اینکه چه اتفاقی قرار است در ادلب بیفتد؟ نیز خاطرنشان کرد: بعد از اینکه بخش‌های عمده اراضی سوریه به خصوص در جنوب و  جنوب غرب این کشور، تحت حاکمیت دولت مرکزی قرار گرفت، همه توجهات به سمت شمال سوریه متوجه شد. وی توضیح داد: در شمال سوریه دو منطقه یکی در شرق و شمال فرات است و یکی در استان ادلب و مناطق همجوار که به طور طبیعی بعد از تحولات مناطق دیگر کشور سوریه، نگاه‌ها به این سمت متوجه شد.

 

 

ارسال نظر